شهید سلیمانی یکی از پدیده‌های قرن اخیر بود

فرمانده گروه ۱۱ توپخانه نیروی زمینی ارتش گفت: شهید حاج‌قاسم سلیمانی یکی از پدیده‌های قرن اخیر بود تاجایی‌که سوریه و عراق را از حلقوم آمریکا بیرون کشید و شر آمریکا و داعش را از منطقه کم کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، سرتیپ دوم ستاد حاتم سیفی در یادواره شهدای سپهبد اخلاص پادگان مراغه که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهید صیادشیرازی از لحاظ علم و دیانت سرآمد بود و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چندین‌بار به دلیل اقامه نماز جماعت در دانشگاه افسری، دستگیر و در اواخر رژیم پهلوی از ارتش اخراج شد.

وی افزود: وقتی غائله کردستان آغاز شد، همراه با سردار صفوی گردان‌های منطقه شمال‌غرب کشور را به صورت تلفیقی و ترکیبی از ارتش تا نیروهای مردمی گردهم آورد و به این غائله پایان بخشید.

به گفته وی شهید صیادشیرازی زمانی با درجه سرهنگی اما به پشتوانه اقتدار و مدیریت جهادی‌اش، فرماندهی نیروی زمینی ارتش را بر عهده گرفت و عملیات‌های موفقیت‌آمیز بسیاری در دوران دفاع مقدس را انجام داد.

این مسئول، شهید صیادشیرازی را طراح و مبتکر عملیات‌های موفقیت‌آمیز بسیاری در دوره جنگ تحمیلی دانست و افزود: زمانی نیروهای مسلح به صورت جزیره‌ای جمع می‌کردند اما شهید صیادشیرازی وحدت نیروهای مسلح را به ارمغان آورد.

فرمانده گروه ۱۱ توپخانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: صیاد شیرازی فرماندهی جهادی و به معنای واقعی در ولایت ذوب بود که از مکتب امام حسین (ع) برخاست و همچون ستاره‌ای در آسمان ایثار و شهادت کشورمان درخشید.

امیر سیفی همچنین سردار دل‌ها را یکی دیگر از سپهبدان با اخلاص کشورمان عنوان کرد و ادامه داد: حاج‌قاسم یکی از پدیده‌های قرن اخیر بود تا جایی که سوریه و عراق را از حلقوم آمریکا بیرون کشید و شر آمریکا و داعش را از منطقه کم کرد.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این مراسم گفت: امنیت کنونی مرهون جان‌فشانی شهیدان و نیروهای مسلح کشورمان است و تعدادی از آنان از جمله شهیدان باهنر، بهشتی و سپهبد صیادشیرازی نامردانه توسط منافقان به شهادت رسیدند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها به برکت تداوم جان‌فشانی و یکپارچگی همین نیروهای مسلح کشورمان از منطقه خارج شده‌اند، اضافه کرد: شهید سپهبد صیادشیرازی به حلقه وحدت نیروهای مسلح کشورمان تبدیل شد و در دوران دفاع مقدس شعار «سپاهی و ارتشی ۲ لشکر الهی» را مورد انتقاد قرار داد و «ارتشی، سپاهی یک لشکر الهی» را جایگزین کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خاطره‌هایی از عبادت‌های خالصانه و ایثار سپهبد صیاد شیرازی افزود: صیادشیرازی شایسته شهادت بود و یاد و خاطره‌اش همچنان نویدبخش یک‌رنگی و یک‌دلی نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی است.

کد خبر 655261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.