اهمیت بررسی رفتار شخصیت‌های ناپایدار درباره ازدواج در چیست؟

یک مشاور خانواده و زوج درمانگر گفت: ناپایداری احساسی، رفتاری، تصمیم‌گیری‌ها و احساسات تند و تیز در رفتار فرد موردنظر برای ازدواج می‌تواند ازدواج را پرخطر کند.

مهرداد دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره ازدواج با شخصیت‌های ناپایدار، اظهار کرد: تمام افراد ناپایداری‌هایی در شخصیت، رفتار، احساسات و عملکرد خود دارند، اما گاهی این نوع ناپایداری در بعضی افکار، تصمیم گیری‌ها، احساسات و رفتار افراد شدید شده به گونه‌ای که این افراد غیرقابل پیش‌بینی می‌شوند.

وی افزود: اگر این ناپایداری به حدی برسد که فرد غیرقابل پیش‌بینی باشد، آن زمان در رابطه با دیگران به ویژه در روابط صمیمانه و در بحث ازدواج نیز با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

این مشاور خانواده و زوج درمانگر تصریح کرد: شخصیت‌های ناپایدار در ابتدا جذاب به نظر می‌رسند، به سرعت عاشق می‌شوند، به سرعت برای ازدواج تصمیم‌گیری می‌کنند و خود را قاطع نشان می‌دهند، اما آرام آرام هرچه رابطه با این افراد پیش‌تر می‌رود می‌بینیم به همان سرعت که عاشق شدند به همان سرعت نیز ممکن است عصبانی شوند و تصمیم‌های ناگهانی بگیرند و در نهایت این امکان وجود دارد که از فرد مقابل به سرعت دل‌زده و جدا شوند.

وی اضافه کرد: بنابراین اگر ناپایداری به ویژه ناپایداری احساسی، رفتاری، تصمیم‌گیری‌ها و احساسات تند و تیز در رفتار فرد موردنظر برای ازدواج مشاهده کردید، دست نگه دارید و با روانشناس خبره صحبت کنید، زیرا ممکن است این ازدواج بسیار پرخطر باشد، مهم است دو نفری که یکدیگر را برای ازدواج انتخاب می‌کنند، تعادل و ثبات فکری، روحی و شخصیتی داشته باشند.

کد خبر 655167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.