مراجعه بیش از ۱۹۹ هزار نفر به پایگاه‌های اهدای خون استان در سال ۱۴۰۱

مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان استان خراسان رضوی گفت: سال ۱۴۰۱، ۱۹۹ هزار و ۷۱۳ نفر به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کردند که این میزان در سال ۱۴۰۰، ۱۸۹ هزار و ۶۳ نفر بود و به عبارتی شاهد شش درصد رشد در میزان مراجعان به پایگاه‌های اهدای خون استان در طول سال ۱۴۰۱ بودیم.

محمد شریف‌الحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با تلاش پرسنل این اداره کل و اقدامات واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱، تبدیل وضعیت اهداکنندگان بار اول به مستمر که یکی از شاخص‌های مهم انتقال خون در راستای تأمین خون با کیفیت و سالم از اهداکنندگان مستمرِ خون است، به میزان ۳۲ درصد ثبت شد.

وی افزود: اهداکنندگان مستمر که حداقل دو نوبت در سال جهت اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کرده و به اهدای خون اقدام می‌کنند، تحت پایش، نظارت و آزمایشات مداوم انتقال خون قرار دارند.

مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان استان خراسان رضوی گفت: ۵۵ درصد اهداکنندگان استان خراسان رضوی را اهداکنندگان مستمر تشکیل می‌دهند که افزایش بیش از پیش این درصد، امنیت، کیفیت و سلامت خون‌های اهدایی را ارتقا خواهد بخشید. نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و اهداکنندگان قهرمان خون با اهدای خون مستمر، نجات‌بخش جان هم‌نوعان خود باشند.

وی خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱، ۱۹۹ هزار و ۷۱۳ نفر به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کردند که این میزان در سال ۱۴۰۰، ۱۸۹ هزار و ۶۳ نفر بود و به عبارتی شاهد شش درصد رشد در میزان مراجعان به پایگاه‌های اهدای خون استان در طول سال ۱۴۰۱ بودیم. در سال ۱۴۰۱، ۱۵۱ هزار و ۳۰ نفر از مراجعین موفق به اهدای خون شدند که این میزان در سال ۱۴۰۰، ۱۴۲ هزار و ۸۷۴ نفر بوده است و به این ترتیب شاهد شش درصد رشد در میزان اهدای خون نیز هستیم.

شریف‌الحسینی گفت: ۵۵ درصد از اهداکنندگان خون سال ۱۴۰۱ را اهداکنندگان مستمر، ۲۹ درصد آنان را اهداکنندگان با سابقه و ۱۶ درصد اهداکنندگان را اهداکنندگان بار اول تشکیل می‌دهند. ۹۴ درصد اهداکنندگان خون سال ۱۴۰۱ را آقایان و شش درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۸۳۸۹ نفر از اهداکنندگان خون در سال ۱۴۰۱ را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: این میزان در سال ۱۴۰۰، ۷۷۲۲ نفر بوده است و به همین ترتیب شاهد ۹ درصد رشد در میزان اهدای خون بانوان در سال ۱۴۰۱ هستیم، همچنین ۲۳ هزار و ۸۰۵ نفر برای نخستین بار در طول سال ۱۴۰۱ خون اهدا کردند که این میزان در سال ۱۴۰۰، ۲۱ هزار و ۵۲۱ نفر بوده است و به عبارتی ۱۱ درصد رشد در میزان اهداکنندگان خون بار اول در سال ۱۴۰۱ داشتیم.

مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان استان خراسان رضوی تصریح کرد: اهدای خون یک معروف پسندیده و مسئولیت اجتماعی است که انتظار داریم تمام هم‌شهریان و هم استانی‌ها در زمان سلامت به این مسئولیت اجتماعی عمل کرده و یاری‌رسان جان بیماران و نیازمندان به خون بر روی تخت‌های بیمارستانی باشند.

کد خبر 655081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.