برخورد قاطع با بی‌حجابی‌های سازمان‌یافته

فرماندار شهرستان لنجان گفت: بر اساس هماهنگی انجام شده دستگاه‌های امنیتی شهرستان با بخش سازمان‌یافته جریاناتی که عقبه ضد انقلاب دارند و به صورت سازمان یافته و به شکل مدلینگ در سطح شهر در حال پرسه‌زنی هستند به شکل جدی و قاطع برخورد خواهد شد.

حمیدرضا محمدی‌فشارکی در حاشیه نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان لنجان در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به شرایط ایجاد شده در حوزه عفاف و حجاب و دغدغه شهروندان شهرستان لنجان در این حوزه اظهار کرد: با توجه به وقوع برخی هنجارشکنی‌ها در شهرهای شهرستان لنجان شاهد افزایش مراجعات شهروندان و تماس‌های متعدد در خصوص تعیین تکلیف این وضعیت بودیم.

وی افزود: در ابتدای سال بیانیه وزارت کشور در خصوص حجاب و عفاف و تاکید بر اهمیت و ضرورت رعایت این مهم ابلاغ شد و به دنبال آن شاهد ابلاغیه و دستورالعمل اجرایی حوزه حجاب و عفاف از سوی مجموعه وزارت کشور با هماهنگی دستگاه قضائی و نهادهای انقلابی بودیم.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع جلسات مستمری در قالب شورای تأمین و ستاد احیای امر به معروف در شهرستان لنجان برگزار شد و در نهایت پس از جمع‌بندی نقطه نظرات ائمه جمعه و نخبگان شهرستان دستورالعمل بومی و اجرایی به تصویب رسید.

ارائه نشدن خدمات به افرادی که حجاب را رعایت نکنند

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌های بومی و اجرایی مصوب به همه دستگاه‌های اداری شهرستان لنجان ابلاغ شده است، گفت: در این دستورالعمل برای افرادی که در ملأ عام اقدام به کشف حجاب می‌کنند همچنین برای کارکنان ادارات و مراجعه‌کنندگان به دستگاه‌های دولتی دستور کاری به تحریر درآمده است و با پیگیرهای صورت گرفته تلاش خواهیم کرد تا جایگاه حجاب، عفاف و شأن و منزلت آن در شهرستان ولایت‌مدار لنجان حفظ شود.

محمدی با بیان اینکه مسئول اجرای احکام اسلامی در محیط اداره، مدیر آن اداره است، ادامه داد: مسئولیت اجرای احکام اسلامی در ادارات شهرستان لنجان به هیچ عنوان قابل تفویض اختیار نیست و چنانچه در مجموعه اداری شهرستان فردی خارج از چارچوب حجاب و عفاف و دستورات و احکام اسلامی عمل کند، قبل از هر شخص، مدیر اداره باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به باز شدن چتر حجاب و عفاف در ادارات شهرستان لنجان اضافه کرد: در خصوص مراجعه‌کنندگان به دستگاه‌های دولتی تیمی متشکل از برخی از ادارات، کارشناسان و افراد باتجربه تشکیل شده است تا ادارات را به شکل سرزده مورد بازرسی قرار دهند.

فرماندار شهرستان لنجان عنوان کرد: به همه دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان لنجان ابلاغ شده که به هیچ عنوان فردی که اقدام کشف حجاب کرده است اجازه دریافت خدمات را نداشته باشد از این‌رو ادارات، نهادها و دستگاه‌ها به هیچ عنوان حق ارائه خدمات به بانوانی که کشف حجاب می‌کنند را ندارند.

کشف حجاب مصداق بارز جُرم است

وی متذکر شد: افرادی که حجاب خود را به شیوه مناسب رعایت نکرده‌اند، در مرحله نخست به آنها تذکر داده خواهد شد و در صورت اصلاح نشدن، اجازه ورود به اداره و نهادهای دولتی را نخواهند داشت.

محمدی تاکید کرد: برخی مسائل مربوط به حوزه حجاب و عفاف ریشه فرهنگی دارد و در حد قصور است که رفع آنها نیازمند کار فرهنگی است اما کشف حجاب مصداق بارز جُرم است.

وی خاطرنشان کرد: فراجا به افرادی که برخلاف قانون و مقررات در ملأ عام و اماکن عمومی اقدام به کشف حجاب کرده‌اند، به طریق مقتضی با استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمند، ابتدا تذکر می‌دهد و در صورت توجه نکردن آنان، به مراجع قضائی معرفی خواهند شد تا بر اساس مفاد قانونی با آنها برخورد شود.

فرماندار شهرستان لنجان افزود: در صورتی که فرد یا افراد خاطی از کارکنان و پرسنل خدمات مدیریت کشوری یا مشمول مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند فراجا و مسئولان ذی‌ربط نظیر حراست ادارات در ابتدا به این افراد تذکر می‌دهند و در صورت توجه نکردن علاوه بر تعقیب کیفری به هیئت‌های رسیدگی به تخلفات انتظامی و آئین‌نامه انضباطی مربوطه معرفی خواهند شد.

وی یادآور شد: در صورتی که متصدی یا مالک واحد صنفی برخلاف قانون و مقررات جاری کشور در حوزه حجاب و عفاف اقدامی را انجام دهد، سایر قوانین مربوط به وی نیز وارد فاز اجرایی خواهد شد.

محمدی گفت: پلیس نظارت بر اماکن عمومی شهرستان لنجان در راستای مأموریتی که بر عهده آن قرار دارد، همچنین در مسیر اجرای مصوبه ستاد عفاف و حجاب در خصوص تخلفات انتظامی صورت گرفته از سوی واحدهای صنفی نیازی به هماهنگی با حوزه تخصصی اتحادیه مربوطه ندارد و می‌تواند اقدامات قانونی را از جمله صدور اخطار و پلمب را انجام دهد.

وی تصریح کرد: واحدهای صنفی فعال در مراکز رفاهی، تفریحی، اقامتی و گردشگری، هتل‌ها، سینماها همچنین واحدهای صنفی فعال در بیمارستان‌ها، دفاتر شرکت‌ها، مؤسسات، مطب‌ها، کلینیک‌های زیبایی، داروخانه‌ها و نمایشگاه‌ها از این قانون مستثنی نیستند و باید طبق قانون عمل کنند در غیر این صورت تحت نظارت و کنترل قرار خواهند گرفت.

فرماندار شهرستان لنجان ادامه داد: مقرر شد شهرداری‌های ۹ گانه شهرستان لنجان نسبت به پیگیری رعایت حجاب در اماکن تحت کنترل خود از جمله پارک‌ها و تفرجگاه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند، همچنین نصب بنرهای ارشادی برای رعایت حجاب و عفاف در دستور کار شهرداری‌ها قرار گرفته است و این مهم باید به مرحله اجرا برسد.

وی اضافه کرد: ورود افراد مختلف با وضعیت کشف حجاب به ترمینال‌های مسافربری ممنوع است و فراجا موظف است از ورود این افراد ممانعت کنند.

برخورد قاطع با بی حجابی‌های سازمان یافته در لنجان

محمدی تصریح کرد: تیم‌های تذکر لسانی توسط ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان لنجان به دبیری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، ابتدای امر آموزش دیده و سازماندهی شده‌اند و با پشتیبانی فراجا نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر در سطح نقاط تعیین شده که در مصوبه ستاد احیای شهرستان آمده است، اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه بخشی از رعایت نکردن حجاب در شهرهای ایران به صورت سازمان‌یافته است، خاطرنشان کرد: جریان ضد انقلاب بعد از اغتشاشات اخیر احساس کرد که می‌تواند در حوزه حجاب و عفاف چالش‌هایی را برای نظام ایجاد کند.

فرماندار شهرستان لنجان گفت: بر اساس اخبار دریافتی هماهنگی لازم انجام شده تا دستگاه‌های امنیتی شهرستان لنجان با بخش سازمان‌یافته جریاناتی که عقبه ضد انقلاب دارند و به صورت سازمان یافته و به شکل مدلینگ در سطح شهر در حال پرسه‌زنی، ایجاد ناهنجاری و ارائه الگوی فساد هستند، به شکل جدی و قاطع برخورد شود.

فرماندار شهرستان لنجان یادآور شد: دادستان شهرستان لنجان جلساتی را با ضابطین قضائی برگزار کرده و مقرر شده است به صورت نوبه‌ای این جلسات استمرار داشته باشد تا با اخذ گزارش‌ها، راهبرد و هماهنگی لازم که مد نظر شورای تأمین و ستاد امر به معروف شهرستان لنجان بوده و برگرفته از ابلاغیه‌های کشوری است، با کنترل و رصد دادستان به نحو مطلوب انجام شود.

وی افزود: در جامعه اسلامی باید در خصوص گناه آشکار چاره‌اندیشی شود تا بتوان سلامت روان شهروندان را تضمین کرد و حجاب و عفاف از جمله احکام اسلامی است که ضرورت دین اسلام بوده است و سیاست‌گذاران اجتماعی باید برای اجرای آن برنامه‌ریزی کنند.

محمدی تصریح کرد: خانواده در هر جامعه کانون تربیت اخلاقی و مسیر انتقال ارزش‌های فرهنگی از نسلی به نسل دیگر است و تضعیف نهاد خانواده در هر کشور، به معنای تضعیف فرهنگ آن کشور است.

وی خاطرنشان کرد: فروپاشی خانواده مصیبتی با پیامدهای انسانی و اجتماعی گوناگون است که در اثر رواج برهنگی و بی‌بندوباری جنسی دامنگیر جوامع غربی شده است، از این‌رو می‌توان گفت اولین دستاورد حجاب و عفاف تحکیم بنیان خانواده، ایجاد همدلی، اخوت و وفاق بین مردم است، با اتحاد و انسجام در مسیر تقویت رعایت عفاف و حجاب در شهرستان باید حرکت کرد تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

کد خبر 655003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.