ضرورت اولویت ارائه تسهیلات به بیماران صعب‌العلاج و خاص

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: بیماران صعب‌العلاج و خاص در اولویت دریافت تسهیلات مربوطه هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم محمدی امروز _ شنبه بیست‌وششم فروردین‌ماه _ در نشست ارزیابی تسهیلات ارائه شده به مددجویان، اظهار کرد: هشت میلیارد و ۸۶۵ میلیون تومان تسهیلات درمانی در سال گذشته به مددجویان استان پرداخت شد.

وی با اشاره به اهمیت حمایت مالی از بیماران نیازمند، افزود: پرداخت تسهیلات درمانی به نیازمندان در راستای کاهش دغدغه‌های مددجویان دارای بیمار انجام می‌شود، بیماران نیازمند تحت حمایت با ارائه مدارک پزشکی خود در سامانه هم‌یار این نهاد ثبت‌نام می‌شوند و پس از بررسی جهت دریافت تسهیلات کم‌بهره به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند. تعداد بیماران دریافت‌کننده تسهیلات درمانی ۴۳۴ نفر هستند، بیماران صعب‌العلاج و خاص در اولویت دریافت این تسهیلات هستند و میزان تسهیلات پرداختی به بیماران نیازمند براساس نوع بیماری و هزینه‌ها از ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری با تقدیر از کمک‌های نقدی و غیرنقدی همچون لوازم و تجهیزات درمانی مورد نیاز، خیران و نیکوکاران در حوزه سلامت گفت: کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* برای دریافت غیرحضوری کمک‌های شما مردم نیکوکار استان در نظر گرفته شده است، ادارات کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان آماده دریافت کمک‌های خیران هستند.

وی ادامه داد: زکات، یکی از واجبات شرعی در اسلام است که در ایران توسط نهادهای دولتی جمع‌آوری و توزیع می‌شود. دریافت و توزیع زکات دارای آثار مختلفی است و به صورت ویژه بر مصرف جامعه اثر می‌گذارد و می‌تواند موجب حل مسئله فقر، تامین نیازهای اساسی نیازمندان و رشد و توسعه اقتصادی شود.

محمدی خاطرنشان کرد: زکات یکی از منابع درآمدی دولت اسلامی برای رفع فقر است که در اسلام دارای اهمیت بسزایی است. این فرضیه الهی از آن جهت دارای اهمیت است که یکی از اساسی‌ترین ابزارهای توازن ثروت در جامعه اسلامی را تشکیل می‌دهد و به واسطه آن بخشی از حداقل‌های معیشتی خانوارهای نیازمند در جامعه تامین می‌شود، اما با این وجود مقدار پرداختی زکات به نسبت ظرفیت بالقوه موجود بسیار کم و ناچیز است و انتظار می‌رود در سال‌های آینده بهبود یابد.

کد خبر 654818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.