منظور مورایس از «گل سرسبد» چه بود؟

شب گذشته و در کنفرانس خبری دیدار سپاهان و مس رفسنجان کلیدواژه جدیدی وارد ادبیات فوتبال کشورمان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیگ برتر به هفته‌های حساس خود رسیده است و سه تیم حاضر در کورس قهرمانی یعنی سپاهان، پرسپولیس و استقلال دیدارهای مهمی با رقبای خود دارند. در چارچوب هفته بیست‌وپنجم لیگ بیست‌ودوم شب گذشته پرسپولیس برابر مس کرمان قرار گرفت و توانست با حساب سه بر یک حریف کرمانی را از پیشِ‌رو بردارد. همزمان با این مسابقه نشست خبری پیش از مسابقه سپاهان و مس رفسنجان برگزار شد و خوزه مورایس، سرمربی طلایی‌پوشان کلیدواژه جدیدی را وارد ادبیات فوتبال کشور کرد.

سرمربی سپاهان در بخشی از صحبت‌هایش درباره پیش‌بینی قهرمان لیگ اظهار کرد: نمی‌توانم حدس بزنم چه تیمی قهرمانی می‌شود. بازی‌های لیگ، ۳۰ بازی است و در حال حاضر پنج بازی باقی مانده است که ۱۵ امتیاز دارد. فقط در پایان فصل می‌شود گفت چه تیمی قهرمان است. ما هم گل سرسبد نیستیم و بیرون از این حاشیه هستیم، چون اگر گل سرسبد بودیم، در یک بازی دو پنالتی برایمان می‌گرفتند!

مورایس درحالی از «گل سرسبد بودن» تیمی صحبت کرد که منظور وی بیشتر پنالتی‌های سوخته دیدار سپاهان و تراکتور بود اما همزمان با صحبت‌های او و در کرمان گل اول شاگردان گل محمدی در شرایط مشکوک به آفساید و دوگل دیگر قرمزها از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و حواشی‌ای درخصوص قضاوت کوپال ناظمی داور این مسابقه به همراه داشت، از سوی دیگر نظرات ضد و نقیضی از سوی کارشناسان داوری مطرح شد و به نظر می‌رسد در بعضی صحنه‌ها ناظمی مرتکب اشتباه شده باشد.

پیش‌تر و در گذشته نیز ادبیات دیگری از سوی سایر تیم‌ها برای پرسپولیسی‌ها مطرح شده است. «تیم خاص «کلیدواژه‌ای بود که دی‌ماه ۹۹ و همزمان با حضور پرسپولیس در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا عنوان شد. آن زمان تعویق بازی‌های پرسپولیس به دلیل حضور در لیگ قهرمانان، کرونایی شدن بازیکنان تیم حریف و بسیاری از مسائل دیگر باعث شد تا حساسیت‌ها نسبت به این تیم به اوج خود برسد. البته رفتارهای غیرحرفه‌ای سازمان لیگ نیز باعث شد بر این شایعه دامن زده شود. تیم‌های لیگ برتری ازجمله ذوب‌آهن، گل‌گهر، فولاد، تراکتور و حتی استقلال با انتشار بیانیه‌ها یا مصاحبه اعضای کادر فنی‌شان عنوان کردند که تمام برنامه‌ریزی‌های لیگ با یک تیم خاص (پرسپولیس) هماهنگ می‌شود!.

به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در هفته‌های منتهی به پایان لیگ بیست‌ودوم و از آن‌جا که سیستم کمک‌داور ویدئویی به این زودی وارد کشورمان نمی‌شود، باید نظارت بیشتری بر قضاوت‌های لیگ داشته باشند تا قهرمان لیگ برتر به دور از هرگونه شائبه معرفی شود و حقی از تیم‌های حاضر در کورس قهرمانی ضایع نشود.

کد خبر 654763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.