گوگل توسط کره جنوبی جریمه‌ شد

کمیسیون تجارت منصفانه کره (KFTC) اعلام کرد گوگل سیطره خود بر بازار را تقویت کرده و با ملزم کردن سازندگان بازی ویدئویی به انتشار انحصاری بازی‌های خود در فروشگاه گوگل پلی در فاصله ژوئن سال ۲۰۱۶ تا آوریل سال ۲۰۱۸، به درآمد و ارزش بازار فروشگاه اپلیکیشن "وان استور" به عنوان یک پلتفرم ضربه زده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معرفی تبلت جدید شیائومی، تولید پنل خورشیدی ماهواره‌های فضایی در اصفهان، تاریخ عرضه سامسونگ گلکسی M14، عرضه گوشی جدید پیکسل گوگل، جریمه شدن گوگل توسط کره جنوبی، محدودیت دسترسی نوجوانان به شبکه‌های اجتماعی در آمریکا، تاریخ رونمایی شیائومی بند هشت و هواپز هوشمند جزو پربازدیدترین اخبار علم و فناوری در هفته گذشته بود.

معرفی تبلت جدید شیائومی

شیائومی در حال تدارک برای معرفی شیائومی ۱۳ اولترا در روز هجدهم آوریل است. همراه با گوشی هوشمند پرچمدار، این برند قصد دارند دستبند تناسب اندام جدید می‌بند هشت را معرفی کند و در کنار آن سری تبلت پد ۶ هم معرفی خواهند شد. پیش از عرضه، شیائومی پد ۶ پرو در Geekbench رویت شد و عملکرد آن مشخص شد.

Geekbench یک دستگاه جدید شیائومی با شماره مدل 23046RP50C را آشکار کرده که قبلاً در وب سایت گواهی 3C مشاهده شده بود. این تبلت مجهز به پردازنده هشت هسته‌ای Qualcomm است که دارای فرکانس پایه ۲.۰۲ گیگاهرتز و حداکثر فرکانس ۳.۱۹ گیگاهرتز است. این لیست همچنین تایید می‌کند که چیپست Snapdragon 8+ Gen 1 مجهز به پردازنده گرافیکی Adreno 730 خواهد بود.

تولید پنل خورشیدی ماهواره‌های فضایی در اصفهان

پژوهشکده مواد و انرژی اصفهان موفق به تولید پنل خورشیدی با بازدهی بالا به منظور تامین انرژی اجزای داخلی ماهواره‌های فضایی شد. یکی از متداول‌ترین راه‌های تأمین انرژی اجزای مصرف کننده داخلی ماهواره‌ها، استفاده از پنل‌های مجهز به سلول‌های خورشیدی است که با توجه به محدودیت فضا و وزن در ماهواره‌ها، بالا بودن بازدهی سلول یک مزیت محسوب می‌شود که در این پنل خورشیدی برای بالا بردن بازدهی سلول‌های آن از سلول‌های گالیم آرسناید به منظور تامین انرژی ماهواره‌های جدید استفاده شده است.

پنل تولید شده، مجموعه‌ای متشکل از تعدادی سلول قرارگرفته بر روی یک ساندویچ پانل با هسته لانه زنبوری است که پوشش مقاوم در مقابل تشعشعات فضایی، اتصالات الکتریکی، دیودهای محافظ و کانکتورهای اتصال پانل از قابلیت‌های آن به شمار می‌رود.

تاریخ عرضه سامسونگ گلکسی M14

هفته گذشته، سامسونگ Galaxy M14 5G در پایگاه داده SIRIM مشاهده شد. به تازگی این شرکت تاریخ رسمی عرضه این گوشی هوشمند در بازار هند را اعلام کرده است. تاریخ عرضه رسمی گلکسی M14 5G در بازارهای دیگری چون هند مشخص شد و صفحه لندینگ در آمازون هند چندین مشخصات این دستگاه را فاش کرده است.

این گوشی هوشمند از ۱۳ باند مختلف 5G پشتیبانی می‌کند و از چیپست پنج نانومتری Exynos 1330 پشتیبانی می‌کند که آن را به دومین دستگاه در بخش خود تبدیل می‌کند که بعد از Galaxy F14 5G شامل این چیپست می‌شود. علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، گلکسی M14 5G از یک دوربین سه گانه ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد. این دستگاه به یک باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد شد که از شارژ سریع سیمی ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. به گفته سامسونگ، این دستگاه با یک بار شارژ تا ۱۵۵ ساعت زمان پخش صدا، ۵۸ ساعت مکالمه، ۲۷ ساعت استفاده از اینترنت یا ۲۵ ساعت زمان پخش ویدیو را ارائه می‌دهد.

عرضه گوشی جدید پیکسل گوگل

طبق آخرین افشاگری که از راس یانگ منتشر شده، گوشی هوشمند پرچمدار آینده غول فناوری مبتنی بر Mountain View، گوگل Pixel 8، صفحه نمایش کوچک‌تری خواهد داشت. گفته می‌شود که گوگل پیکسل هشت دارای صفحه نمایش ۶.۱۶ اینچی بوده که در مقایسه با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی پیکسل هشت پرو کوچک‌تر است. با پنل ۶.۱۶ اینچی، پیش بینی شده شرکت آن را به بازار عرضه کند و آن را به عنوان یک پنل ۶.۲ اینچی معرفی کند.

جریمه شدن گوگل توسط کره جنوبی

کمیسیون تجارت منصفانه کره (KFTC) اعلام کرد گوگل سیطره خود بر بازار را تقویت کرده و با ملزم کردن سازندگان بازی ویدئویی به انتشار انحصاری بازی‌های خود در فروشگاه گوگل پلی در فاصله ژوئن سال ۲۰۱۶ تا آوریل سال ۲۰۱۸، به درآمد و ارزش بازار فروشگاه اپلیکیشن "وان استور" به عنوان یک پلتفرم ضربه زده است.

گوگل که حدود سه چهارم بازار اپلیکیشن موبایل کره را در دست دارد، عرضه مزایا به طراحانی که اپلیکیشن‌های خود را تنها در گوگل پلی منتشر می‌کنند را تکذیب کرده است. این شرکت اعلام کرد تصمیم نهایی رگلاتور کره جنوبی را مرور خواهد کرد تا اقدام بعدی خود را ارزیابی کند.

محدودیت دسترسی نوجوانان به شبکه‌های اجتماعی در آمریکا

ایالت آرکانزاس آمریکا بعد از یوتا دومین ایالتی است که قانونی را تصویب کرده که سکوهای دیجیتال رسانه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند سن کاربران خود را تأیید کنند. براساس این قانون که به «قانون ایمنی رسانه‌های اجتماعی» موسوم است، سکوهای دیجیتال باید سن کاربران زیر ۱۸ سال را تأیید و قبل از ایجاد حساب‌های جدید توسط کودکان و نوجوانان، رضایت والدینشان را کسب کنند.

تاریخ رونمایی شیائومی بند هشت

شیائومی رسماً اعلام کرده است جدیدترین دست‌بند هوشمند خود را هفته آینده به‌همراه شیائومی ۱۳ اولترا رونمایی می‌کند. شیائومی قصد دارد هفته آینده رویداد جدیدی برگزار کند. در این مراسم شاهد رونمایی گوشی شیائومی ۱۳ اولترا خواهیم بود. چینی‌ها با انتشار پوستر جدیدی تأیید کرده‌اند که شیائومی بند هشت نیز در مراسم ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) معرفی می‌شود.

هواپز هوشمند شیائومی

شرکت شیائومی از اولین هواپز هوشمند خود با ظرفیت ۴.۵ لیتر رونمایی کرد، این محصول که MIJIA Smart Air Fryer 4.5L نام دارد، برای مدت محدودی با قیمت ۳۶ دلار در دسترس خواهد بود. این هواپز با ظرفیت ۴.۵ لیتر و فناوری گردش هوای گرم ۳۶۰ درجه برای پخت‌وپز بسیار کارآمد است. گردش هوای گرم سه بعدی آن باعث می‌شود مواد غذایی به صورت یکنواخت پخته شود.

کاربران می‌توانند با استفاده از هواپز شیائومی MIJIA Smart Air Fryer 4.5L انواع شیرینی‌ها، استیک، مرغ و بسیاری از غذاهای دیگر را تهیه کنند. این محصول قادر است چندین فرآیند پخت‌وپز مانند سرخ کردن، کباب کردن و تهیه پیتزا را بدون نیاز به دیگر وسایل آشپزخانه انجام دهد. همچنین، می‌توان از آن برای یخ‌زدایی کردن مواد غذایی منجمد و تهیه کردن میوه خشک استفاده کرد.

کد خبر 654435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.