دولت پای کار تکمیل خط ۲ متروی اصفهان/ لزوم ایجاد شهرداری بافت تاریخی دزفول

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دولت، پای کار تکمیل خط دو متروی اصفهان، لزوم همکاری میراث فرهنگی با شهرداری برای ارتقای گردشگری بلداجی، بررسی اصلاح نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی تهران، لزوم ایجاد شهرداری بافت تاریخی دزفول، تصویب بودجه ۴۵ میلیارد تومانی در حوزه فرهنگ قزوین، لزوم اجرای متمرکز طرح آرشیو الکترونیکی در همدان، واگذاری ۱۲ هکتار از اراضی دره‌گردو به شهرداری اراک و لزوم پیگیری آب پایدار بخش میانکوه را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

دولت، پای کار تکمیل خط ۲ متروی اصفهان

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان درباره نقش دولت در اجرای ابرپروژه‌های شهر اصفهان همچون خط دو مترو و رینگ چهارم اظهار کرد: با توجه به این‌که تنها بخشی از رینگ چهارم در محدوده شهر اصفهان قرار دارد، مدیریت شهری وظیفه احداث آن را بر عهده دارد، اما بخشی از آن در محدوده سایر شهرهای کوچک اطراف همچون دولت‌آباد قرار دارد که اگر دولت بتواند به این شهرداری‌ها کمک کند اتفاق خوبی است.

وی افزود: در اجرای خط دو قطار شهری، دولت در میدان است، زیرا آلودگی هوای کلان‌شهرهای کشور قابل تحمل نیست و یکی از پروژه‌هایی که می‌تواند باعث کاهش این آلودگی شود، ایجاد خطوط مترو است تا شهروندان کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.

حاج‌رسولی‌ها ادامه داد: با توجه به اولویت پروژه‌های قطار شهری و رینگ چهارم برای اجرا، به پروژه‌های داخل شهر کمتر توجه شده که لازم است این مشکل چندین ساله شهروندان رفع شود؛ برای این پروژه در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اعتبار لازم در نظر گرفته شده است که امیدواریم اجرا شود.

لزوم همکاری میراث فرهنگی با شهرداری برای ارتقای گردشگری بلداجی

محسن حیات‌غیبی، عضو شورای اسلامی شهر بلداجی در نشست شورای اسلامی شهرستان بروجن اظهار کرد: شهرداری‌ها دارای مکان‌هایی هستند که ظرفیت تبدیل شدن به محل گردشگری را دارد، اما اعتبارات آن‌ها پاسخگو نیست.

وی افزود: اگر میراث فرهنگی با شهرداری‌ها در زمینه ارتقای ظرفیت‌های گردشگری همکاری کند و سرمایه‌گذار بخش خصوصی به شهرداری معرفی شود، یک کار اجرایی بسیار مؤثر برای کمک به شهرداری‌ها انجام خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر بلداجی اضافه کرد: چند سالی است در بخش بلداجی صحبت‌هایی دررباره وجود شهر زیرزمینی در این شهر مطرح می‌شود، این در حالی است که مدیران سابق میراث فرهنگی استان اعلام کردند که این موضوع صحت ندارد، اما در بین مردم مطرح شده است، لذا این موضوع نیازمند کار کارشناسی است که به دلیل اهمیت شفافیت موضوع، هزینه آن نیز توسط اهالی منطقه تقبل می‌شود.

بررسی اصلاح نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی تهران

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبات یکصدوسی‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: اصلاح نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی در دستور کار اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار داشت.

وی افزود: کمیته تطبیق قوانین فرمانداری تهران پیشنهادی درباره کاهش نرخ کرایه‌ها مطرح کرد که این موضوع در کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر بررسی و اصلاحات جزئی نیز لحاظ شد و امروز در جلسه علنی تصویب و نرخ کرایه‌ها اندکی کاهش یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: درباره بهای کارشناسی خدمات الکترونیک شهر پیشنهادهای کاهشی ارائه شده بود که در جلسه امروز بررسی و تصویب شد.

چمران تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهر تهران طرح یک‌فوریتی با عنوان الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه‌های اجرایی و عملیاتی مدیریت شهری در راستای کاهش تورم و افزایش تولید را امضا کردند.

لزوم ایجاد شهرداری بافت تاریخی دزفول

علیرضا مجدی‌نسب، سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول اظهار کرد: با پیگیری و مذاکره‌های انجام شده بستر لازم برای ایجاد شهرداری بافت تاریخی این شهر در نیمه نخست امسال با دریافت مجوز از استان خوزستان فراهم شده است.

وی با بیان این‌که دزفول دارای ۲۰۰ هکتار بافت تاریخی و آثار متعدد تاریخی است، افزود: با توجه به اهمیت احیای بافت تاریخی این شهر، راه‌اندازی شهرداری بافت تاریخی دزفول به عنوان اولویت از همان روزهای ابتدای فعالیت این دوره شورا در دستور کار قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول تصریح کرد: ایجاد شهرداری بافت تاریخی نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌ها و مقدمه‌هایی از جمله احیای دوباره سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری است که با پیگیری انجام شده این سازمان به‌زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

تصویب بودجه ۴۵ میلیارد تومانی در حوزه فرهنگ قزوین

قاسم الهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین، اظهار کرد: بودجه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری این شهر با ۳۸ درصد افزایش به ۴۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

وی با بیان این‌که زیرساخت‌های فرهنگی و اقدامات عمرانی، فرهنگی و فرهنگسرا در بودجه سال جاری مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تعدادی فرهنگسرا و پروژه نیمه‌کاره مانند فرهنگسرای چوبیندر، هادی‌آباد، ناصرآباد و تئاتر شهر در شهر قزوین افتتاح شود.

الهیاری تصریح کرد: فرهنگسراهای قزوین در سال جاری به‌صورت تخصصی و در راستای تربیت نیروی فرهنگی و هنری فعالیت خواهد کرد و در قالب آموزش کودک، رسانه و خانواده، توانمندسازی و هنر پایداری متفاوت از سال‌های گذشته عمل می‌شود.

لزوم اجرای متمرکز طرح آرشیو الکترونیکی در همدان

مرتضی کرباسیان، رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان در بازدید اعضای کمیسیون از آرشیو الکترونیکی منطقه دو شهرداری همدان در معاونت شهرسازی و معماری، اظهار کرد: اجرای طرح آرشیو الکترونیکی اسناد از دوره چهارم شورای اسلامی شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته و در حال‌حاضر پیشرفت خوبی داشته و لازم است این اسناد به‌صورت متمرکز ایجاد شود.

وی افزود: اجرای طرح بایگانی آرشیو الکترونیکی نصب دوربین در فضای بایگانی‌ها برای کنترل بهتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی ضروری است.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر همدان با بیان این‌که با متمرکز شدن اسناد شهرداری، منابع انسانی نیز به‌صورت متمرکز تأمین می‌شود، تصریح کرد: اجرای این مهم در مدیریت نیروی انسانی، صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها را به‌دنبال دارد.

واگذاری ۱۲ هکتار از اراضی دره‌گردو به شهرداری اراک

علی‌اصغر غفاری، رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک، اظهار کرد: در جلسه‌ای که به‌تازگی با حضور پیمانکاران برگزار شد، مشکلات مالی آن‌ها بررسی شد و با ارائه راهکارهایی برای تنظیم صورت‌جلسات، مقرر شد بدون موانع قانونی این مشکلات رفع شود.

وی افزود: طرح جامعی که برای منطقه گردشگری دره گردو در نظر گرفته شده بود، نیاز به بازبینی‌های کوچکی دارد اما کلیات آن بدون تغییر باقی خواهد ماند و شهرداری بر همین اساس می‌تواند کاربری‌های ورزشی، فضای سبز و پارکینگ را اجرا کند.

رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: پروژه دره گردو که از اواخر سال گذشته تسریع پیدا کرده بود تا مردم بتوانند هر چه زودتر از بخشی از این پروژه بهره‌مند شوند، ادامه دارد و اداره کل راه و شهرسازی اقداماتی را برای واگذاری حدود ۱۲ هکتار از اراضی دره گردو با کاربری‌های فضای سبز و فضای ورزشی به شهرداری انجام داده است تا این مجموعه به‌طور رسمی برنامه‌های بهاری خود را در این محل اجرایی کند.

لزوم پیگیری آب پایدار بخش میانکوه

موسی طهماسبی، رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل، اظهار کرد: پیشنهاد بررسی انتقال آب از چشمه سرداب برای روستاهای دهستان پشتکوه و تأمین آب پایدار بخش میانکوه باید پیگیری شود و در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: مشکلات مرتبط با شرکت آبفای استان چهارمحال‌وبختیاری شامل رفع مشکل آب شرب شهر کاج، رسیدگی به موضوع گل‌آلود شدن آب چشمه نیم‌نای دشتک در مواقع بارندگی و استفاده برای شرب مردم منطقه، رفع مشکل فاضلاب شهر دشتک در چارچوب قانون، درخواست رفع کمبود آب و تعویض لوله‌های فرسوده در شهر سرخون، دهستان هلوسعد و دهستان گندمکار با بیش از ۲۰ روستا، رفع مشکل آب شرب در روستاهای مور و تل‌تاگ و شهرک محمدی و علی‌آباد در بخش میانکوه، رفع مشکل قطعی آب شرب آلیکوه و چندین روستای اطراف چشمه دزداران و تعویض لوله‌های آب روستاهای دوازده امام، سرچاه و سرمور، هفت‌پیران نیازمند بررسی است.

طهماسبی اظهار کرد: تصمیم گرفته شده است که شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال‌وبختیاری، اصلاح شبکه فاضلاب شهرستان اردل، پیشنهاد بررسی انتقال آب از چشمه سرداب برای روستاهای دهستان پشتکوه و تأمین آب پایدار بخش میانکوه را پیگیری کند و در دستور کار قرار دهد.

کد خبر 654391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.