عملکرد دستگاه‌ها در زمینه اجرای قانون اسناد ملی ایران بررسی شد

براساس مصوبه شورای اسناد ملی کشور، عملکرد مجموع دستگاه‌های دولتی مورد ارزیابی قرار گرفت و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، گزارش عملکرد دستگاه‌ها را به رئیس‌جمهور ارائه کرد.

به گزارش ایمنا، براساس مصوبه شورای اسناد ملی کشور، عملکرد مجموع دستگاه‌های دولتی، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های تابعه و وابسته، شرکت‌ها و نهادها در سال ۱۴۰۱ مورد ارزیابی قرار گرفته است.

براساس قوانین و مقررات، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران وظیفه جمع‌آوری و حفظ اسناد ملی، هویتی، اداری و میراث مکتوب ایران را به عهده دارد و طبق این وظیفه ذاتی، سازمان مکلف است برابر با بخشنامه ابلاغی، گزارش نحوه عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون مذکور را به رئیس‌جمهور و شورای اسناد ملی در دوره‌های زمانی مشخص ارائه کند.

به همین منظور، عملکرد دستگاه‌های دولتی طی سال گذشته، در زمینه اجرای قانون اسناد ملی ایران، مدیریت و ساماندهی اسناد و مدارک، استانداردسازی محیط‌های نگهداری اسناد و مدارک کاغذی و الکترونیکی، شناسایی، ارزش‌یابی و انتقال اسناد با ارزش به آرشیو ملی بررسی شد.

به این ترتیب عملکرد تعداد ۲۵ دستگاه دولتی، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های تابعه و وابسته، شرکت‌ها و نهادها در وضعیت همکاری خیلی خوب، ۱۴ دستگاه در وضعیت همکاری خوب، ۹ دستگاه در وضعیت همکاری متوسط، ۱۴ دستگاه در وضعیت همکاری ضعیف و ۱۴ دستگاه در وضعیت عدم همکاری قرار گرفته‌اند.

این ارزیابی‌ها توسط ریاست سازمان در قالب ارسال نزدیک به یک‌صد نامه به بالاترین مقام دستگاه‌ها ازجمله رؤسای قوا، کلیه اعضای هیئت دولت، رؤسای سازمان‌های ملی و مدیران ارشد اجرایی ارسال شد. در ارزیابی انجام شده، وضعیت کلی هر دستگاه با تمام سازمان‌ها و واحدهای تابعه و وابسته به صورت متمرکز انجام شده است.

کد خبر 654313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.