عزم مینیاپولیس برای اشتراک میکروموبیلیتی‌ها

طرح اشتراک دوچرخه‌ها و اسکوترهای برقی در مینیاپولیس آمریکا، نقش مهمی در تحقق اهداف صفر انتشار کربن و افزایش ایمنی شهروندان ایفا خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران مینیاپولیس به منظور توسعه اهداف توسعه پایدار و همچنین افزایش ایمنی کاربران خیابانی، همکاری‌های خود را با کمپانی‌های مختلف تولیدکننده میکروموبیلیتی‌ها آغاز کرده‌اند و در نظر دارند با خرید و اشتراک تعداد بسیاری از دوچرخه‌ها و اسکوترهای این کمپانی‌ها، به بهبود حمل‌ونقل شهری نیز کمک کنند. برنامه‌ریزان شهر ادعا کرده‌اند که به دنبال این اقدام، طراحی شهر در جهت حاکمیت بیشتر شهروندان بر فضای‌های عمومی تغییرات قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد، ضمن این‌که موانع موجود برای تردد افراد دارای ناتوانی‌های جسمی به حداقل خواهد رسید و موقعیت‌های جغرافیایی، روش‌های پرداخت هزینه و اشتراک داده‌ها در بخش حمل‌ونقل بهبود خواهد یافت که این امر به سهم خود می‌تواند افزایش کیفیت زندگی را برای تمام شهروندان به ارمغان بیاورد.

عزم مینیاپولیس برای اشتراک میکروموبیلیتی‌ها

برابری و ایمنی

مدیران مینیاپولیس هدف خود از بهبود دسترسی شهروندان به دوچرخه‌ها و اسکوترهای اشتراکی را افزایش برابری میان آن‌ها و ایمنی مسیرهای تردد در سراسر شهر اعلام کرده و مدعی شده‌اند به دنبال پیاده‌سازی این اقدام، افراد بیشتری به عبور و مرور از طریق میکروموبیلیتی‌ها روی خواهند آورد که این امر به سهم خود در ایجاد حس برابری تردد میان آن‌ها نقش مهمی ایفا خواهد کرد. در این راستا، ۳۸ درصد از اسکوترها و دوچرخه‌های اشتراکی جدید به طور برابر در شمال و جنوب، ۳۴ درصد در مرکز شهر و ۲۸ درصد باقیمانده در سایر مناطق توزیع خواهد شد که در پی آن، دسترسی تمام شهروندان به طور برابر به این وسایل نقلیه سبز فراهم خواهد آمد و در نهایت، امکان ایجاد برابری حمل‌ونقل میان آن‌ها افزایش خواهد یافت.

عزم مینیاپولیس برای اشتراک میکروموبیلیتی‌ها

علاوه بر این، ایستگاه‌های اشتراک دوچرخه‌ها و اسکوترها در فاصله‌های بسیار نزدیک از یکدیگر در سراسر شهر نصب خواهد شد که این اقدام، قابلیت تحویل گرفتن یا دادن میکروموبیلیتی‌ها را در هر نقطه از مینیاپولیس فراهم می‌آورد و به سهم خود، افراد بیشتری را به استفاده از آن‌ها برای انجام امور روزمره خود سوق خواهد داد.

کد خبر 654263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.