نقش هوشمندسازی در کاهش تبعات زیست‌محیطی معادن

یک دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: استفاده از تجهیزات هوشمند در کاهش تبعات زیست‌محیطی نقش دارد و می‌تواند معدن‌کاری را به سمت عملیات سبز هدایت کند.

علی‌خان نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ویژگی‌های معدن‌کاری هوشمند و مزایای بهره‌گیری از این فناوری، اظهار کرد: به‌طورکلی معدن‌کاری هوشمند در مرحله نخست می‌تواند به حفظ سلامت و افزایش ایمنی کارکنان معدن کمک کند.

وی افزود: معدن‌کاری هوشمند مزایای بسیاری دارد و در بهینه کردن فرآیندهای معدن، کاهش مصرف انرژی، بهبود اقتصاد چرخشی و در نهایت توسعه سبز معدن نقش بسیار ویژه‌ای ایفا می‌کند.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: علاوه بر این موارد استفاده از تجهیزات و زیرساخت‌های هوشمند در معدن و توسعه آن می‌تواند عملکرد فعالان این حوزه را تحت تأثیر قرار دهد و بهبود بخشد.

وی با اشاره به نقش فناوری‌های هوشمند در کاهش تبعات زیست‌محیطی معدن‌کاری گفت: استفاده از تجهیزات هوشمند در کاهش تبعات زیست‌محیطی نیز نقش دارد و می‌تواند معدن‌کاری را به سمت عملیات سبز هدایت کند.

نصراصفهانی در همین رابطه ادامه داد: درواقع بهره‌مندی از این تجهیزات می‌تواند بشر را از رویکرد معدن‌کاری سنتی خارج و به سمت معدن‌کاری هوشمند هدایت کند که این تغییر رویه مزایای بسیاری برای بشر به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: این تغییر رویه باعث می‌شود که آسیب‌های زیست‌محیطی معدن‌کاری کاهش یابد و مصرف انرژی در بهترین و بهینه‌ترین حالت خود در تولید فرآورده‌های معدنی قرار بگیرد.

کد خبر 654253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.