پهپادها نقش موثری در تسهیل معدن‌کاری دارند

یک دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: پهپادها می‌توانند در فرآیندهایی مانند ذخیره‌سازی ماده معدنی و کنترل عملیات استخراج بسیار مفید واقع شوند، همچنین سرعت و دقت عملیات معدن‌کاری را نیز افزایش دهند.

علی‌خان نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش پهپادها در تسهیل فرآیند معدن‌کاری، اظهار کرد: سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین یا UAV که شامل پهپادها می‌شوند در معدن‌کاری نقش ویژه‌ای ایفا می‌کنند.

وی افزود: این نوع از تجهیزات با استفاده از سیستم GPS و برنامه‌های متصل به یکدیگر، می‌توانند با حضور تجهیزات ناوبری بسیاری از فعالیت‌های مربوط به معدن‌کاری را انجام دهند.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: به طور کلی دو نوع سیستم پرتاب اصلی وجود دارد که یکی از آن‌ها روتور است، این نوع از سیستم‌ها شامل هلیکوپترها و هواپیماهای بدون سرنشین می‌شوند.

وی تصریح کرد: این نوع از سیستم‌های هوایی می‌توانند با کمک تجهیزات و اپلیکیشن‌هایی که به آن‌ها متصل می‌شود، اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار پژوهشگران قرار دهند.

نصراصفهانی در رابطه با مزایای استفاده از این تجهیزات در محیط معدن‌کاری، گفت: اگر بتوان هوش‌مصنوعی، اتصال اینترنت اشیا و سیستم هواپیمای بدون سرنشین را با یکدیگر ترکیب کرد، پهپادهای مورد نظر بر اساس الگوریتم‌های عصبی به یکدیگر متصل می‌شوند.

وی در همین رابطه ادامه داد: در این هنگام پهپادها با استفاده از فناوری‌هایی مانند هوش‌مصنوعی می‌توانند در نظارت فعالیت‌های معدنی، بررسی وضعیت‌های زمین‌شناسی و شرایط زمین، بسیار کمک کنند.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان افزود: علاوه بر این مسائل پهپادها می‌توانند در فرآیندهایی مانند ذخیره‌سازی ماده معدنی و کنترل عملیات استخراج بسیار مفید واقع شوند همچنین سرعت و دقت عملیات معدن‌کاری را نیز افزایش دهند.

کد خبر 652390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.