مهار پیش‌روی آتش در پارک ملی گلستان

رئیس پارک ملی گلستان گفت: با تلاش نیروهای محیط‌بانی، همیاران طبیعت و مردم محلی پیش‌روی آتش که از صبح امروز قسمت صخره‌ای این پارک در محدوده چشمه گلستان (پل شماره یک) را دربرگرفته بود، مهار شد.

به گزارش ایمنا، مهدی تیموری شامگاه -چهارشنبه بیست‌وسوم فروردین- اظهار کرد: از ساعت شش صبح امروز با دریافت گزارش مبنی بر آغاز حریق، محیط‌بانان پارک ملی گلستان به محل اعزام و در ادامه عده‌ای از مردم بومی هم با اطلاع از موضوع برای کمک به جمع آنان اضافه شدند.

وی افزود: نیروهای مستقر در منطقه با وجود گرمای هوا و کاهش رطوبت در محدوده چشمه گلستان به دلیل قرارگیری در ارتفاع و سخت گذر بودن، بعد از چندین ساعت موفق به کنترل و مهار آتش‌سوزی شدند.

رئیس پارک ملی گلستان تصریح کرد: تعدادی از نیروها همچنان برای جلوگیری از پیشروی محدوده آتش در منطقه حضور دارند و همچنین نیروهای تازه نفس از محیط‌بانان، مردم محلی و بسیجیان فردا صبح زود برای کمک به اطفای کامل حریق و خاموش کردن کنده‌های نیم سوخته به منطقه اعزام می‌شوند.

وی گفت: با توجه به قرارگیری در فصل زایش حیات وحش آتش سوزی امروز باعث تخریب تعدادی از لانه‌های پرندگان به همراه تخم‌هایشان و سوختن خزندگانی مانند مار شد و علاوه بر آن برخی درختان سبز هم خسارت دیدند.

تیموری اضافه کرد: میزان دقیق خسارت آتش‌سوزی به حیات وحش و وسعت درگیری پارک ملی گلستان بعد از بررسی‌های کارشناسی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین دو مورد حریق نقطه‌ای درختان در حاشیه جاده میان گذر پارک با اقدام به موقع نیروهای محیط‌بانی در کمترین زمان مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 654220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.