سنجش زیست‌پذیری شهرهای ۱۵ دقیقه‌ای با دوقلوهای دیجیتال

بارسلونای اسپانیا با کمک دوقلوی دیجیتال، قابلیت زیست‌پذیری خود را به‌عنوان یک شهر ۱۵ دقیقه‌ای آزمایش می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر و مرکز ابررایانه بارسلونا نخستین نتایج حاصل از پلت‌فرم هوشمند مشترک دوقلوی دیجیتال خود را ارائه کردند که امکان تجسم اجرای مفهوم شهر ۱۵ دقیقه‌ای را به‌صورت محلی و تجسم ضمیمه‌های آینده به شهر را فراهم و پیش بینی می‌کند آیا این تغییرات می‌تواند بارسلونا را برای عابران پیاده در دسترس‌تر کند یا خیر.

بنا به گفته مقامات شهری، این پلت‌فرم اثبات مفهومی است که به‌عنوان نقطه شروعی برای تحلیل‌های دقیق‌تر عمل می‌کند زیرا از طریق ایجاد دوقلوهای دیجیتال شهری، شبیه‌سازی‌هایی با هدف نهایی بهینه‌سازی طراحی سیاست‌های عمومی شهری انجام خواهد شد.

مقامات خاطرنشان کردند که برنامه‌ریزی مجازی شهری این امکان را فراهم آورده است که پوشش تغییرات را در فاصله ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه‌های متروی موجود، همچنین قبل و بعد از افتتاح خطوط آینده برنامه‌ریزی‌شده آن مشاهده کرد و تجسمی دقیق از شبکه‌ای از کتابخانه‌ها، نقاط شارژ الکتریکی، امکانات بهداشتی یا توزیع فضاهای سبز در شهر پیش از اجرا در دسترس مسئولین قرار می‌دهد.

مقامات بارسلونا توضیح دادند که شهرها مجموعه‌ای از سیستم‌های بسیار پیچیده هستند و هدف از توسعه دیجیتال دوقلوی شهری فعلی، نزدیک شدن به درک پدیده شهری از طریق تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، ارزیابی منابع، درک دسترسی به خدمات و کار با مدل‌هایی بوده است که در راستای ساده‌سازی این پیچیدگی طراحی شده است. در واقع این فناوری، شهرها را در عین پیچیدگی بالا قابل درک می‌کند.

سنجش زیست‌پذیری شهرهای ۱۵ دقیقه‌ای با دوقلوهای دیجیتال

مقامات شهری بارسلونا تصریح کردند که مدل‌های دوقلوی دیجیتال امکان کار با فرضیه‌ها، تولید سناریوها و تجسم چندین متغیر یا ترکیبی از متغیرها را فراهم می‌آورد که هنگام تصمیم‌گیری‌های توسعه شهری بسیار حیاتی به‌نظر می‌رسند. مزیتی که دوقلوی دیجیتال فعلی بارسلونا نسبت به رویکردهای قبلی برای تجزیه‌وتحلیل و تجسم داده ارائه می‌دهد این است که امکان ادغام داده‌ها را از منابع متعدد در زمان واقعی و ارزیابی سناریوهای آینده را از طریق شبیه‌سازی‌های پیچیده فراهم می‌کند. توسعه این ابزارها امکان مدیریت کارآمدتر منابع را در اختیار مسئولین قرار می‌دهد.

مقامات افزودند: واقعیت این است که آزمایش گزینه‌های مختلف برای حل یک مشکل در دوقلوهای دیجیتال می‌تواند نتایج را پیش‌بینی و از بروز رخدادهای غیرقابل پیش‌بینی و احتمالی در طول اجرای طرح‌ها یا پس از آن پیشگیری کند. بنابراین دوقلوهای دیجیتال ابزاری هستند که در آینده باید به شورای شهر بارسلونا کمک کند تا درست‌ترین تصمیم‌ها را برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان اتخاذ کند.

کد خبر 654038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.