هیئت‌ها و شرکت‌ها برای تهیه خاموش‌کننده آتش به آتش‌نشانی مراجعه کنند

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: شرکت‌ها و هیئت‌ها می‌توانند به آتش‌نشانی مراجعه کنند و با ارائه کارت ملی و نوشتن یک نامه به‌صورت امانتی خاموش‌کننده تحویل گیرند، اگر خودشان خاموش‌کننده دارند نیز بهتر است آن‌ها را در محل‌های مناسب و در دسترس قرار دهند.

فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تسلیت ایام شهادت امام علی (ع)، اظهار کرد: اولین اقدامی که هیئت‌های مذهبی متولی مراسم شب قدر، لازم است انجام دهند، تهیه خاموش‌کننده است. شرکت‌ها و هیئت‌ها می‌توانند به آتش‌نشانی مراجعه کنند و با ارائه کارت ملی و نوشتن یک نامه به‌صورت امانتی خاموش‌کننده تحویل گیرند، اگر خودشان خاموش‌کننده دارند نیز بهتر است آن‌ها را در محل‌های مناسب و در دسترس قرار دهند.

وی افزود: برخی از هیئت‌ها کپسول دارند اما آن را در محل مناسب قرار نمی‌دهند، آن‌ها می‌توانند با تماس با آتش‌نشانی محل مناسب را با توجه به تعداد حضار مراسم و نوع ساختمان، شناسایی کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به لزوم توجه به شبکه‌ها و سیم‌های برق در هنگام نصب داربست، گفت: در نصب داربست گاهی ایمنی لازم رعایت نمی‌شود و اگر وزش باد شدید داشته باشیم یا کسی به داربست تکیه دهد، سقوط می‌کند.

وی اضافه کرد: بعضی اوقات سیم‌های برق را از داربست عبور می‌دهند که باعث برق‌گرفتگی می‌شود و گاهی اوقات با شبکه‌های برق هوایی برخورد می‌کند. همچنین برای نصب پلاکارد، خطر سقوط نیز وجود دارد.

کاوه‌آهنگران خاطرنشان کرد: مردم سعی کنند وسایل نقلیه را به شکلی پارک کنند که برای دیگران یا نیروهای امدادی مشکلی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه از روشن کردن آتش، مشعل و گاز به صورت غیرایمن به‌ویژه در نزدیکی چادرها خودداری کنید، افزود: شهروندانی که به هیئت‌ها مراجعه می‌کنند، باید محل‌های خروج اضطراری و نگهداری خاموش‌کننده‌ ها را بدانند. یک اطلاع‌رسانی به بانیان باید ارائه شود تا بتوانند مردم را راهنمایی کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: اگر هیئتی نیاز به برق اضطراری دارد، با اداره برق هماهنگ کند و سر از خود از سیم‌های برق شهری استفاده نکند یا از انشعابات برق نگیرد که با این کار احتمال حادثه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در پایان حتی اگر حریقی به وجود آمد، اولین اقدام همه مردم، تماس با ۱۲۵ باشد تا آتش‌نش انان بدون فوت وقت خودشان را به محل برسانند و امداد را آغاز کنند.

کد خبر 653919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.