کاغذ گران نشده است/ اعلام قیمت‌های جدید از ۲۵ فروردین‌ماه

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران با بیان اینکه در سال جاری کاغذ گران نشده است، گفت: قیمت کاغذ تا بیست‌وپنجم فروردین ماه اعلام شود.

احمد شریفان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص گرانی کاغذ پیش از شروع نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار کرد: قیمت کاغذ هنوز توسط هیچیک از مسئولان اعلام نشده است. با این وجود فروش کاغذ به صورت قطره چکانی انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه هنوز قیمت کاغذ توسط تاجران نیز اعلام نشده است فروش کاغذ با قیمت‌های پایان سال گذشته انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران تصریح کرد: به نظر می‌رسد قیمت کاغذ تا بیست‌وپنجم فروردین ماه اعلام شود.

شریفان اضافه کرد: سال گذشته بر مبنای دلار ۶۰ هزارتومانی قیمت کاغذ تغییراتی داشت اما در سال جدید فعلاً قیمت کاغذ افزایشی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: امید است در سال جاری افزایش قیمت نداشته باشیم.

به گزارش ایمنا، براساس گزارشی که یکی از رسانه‌های رسمی منتشر کرده است بازار کاغذ پس از آغاز رسمی فعالیت‌ها از چهاردهم فروردین ماه، با افزایش قیمت مواجه شده است، بر این اساس هر بند کاغذ چاپ و تحریر ۷۰ در ۱۰۰ با گرماژ ۷۰ گرم از بندی یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان به بندی یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده است؛ این در حالی است که پس از افزایش قیمت‌های این بازار در هفته‌های پایانی سال، قیمت‌ها متعادل شده و به یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رسیده بود.

همچنین کاغذ تحریر ۶۰ در ۷۰ نیز از بندی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. افزایش قیمت ۱۰۰ هزار تومانی کاغذ در سال جدید در حالی انجام شده است که فعالیت‌های خرید و فروش تازه آغاز شده و هنوز به صورت کامل راه نیفتاده است.

کارشناسان بر این باورند که افزایش قیمت کاغذ تحریر تا هفته آینده ادامه خواهد داشت و پس از آن روند کاهشی به خود می‌گیرد، مراجعه ناشران به بازار کاغذ در آستانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و فرارسیدن ایام امتحانات دانش‌آموزان از دلایل بالا رفتن تقاضا بوده است.

کد خبر 653873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.