اقدامات شهرداری تهران برای خدمات‌رسانی به شهروندان در شب‌های قدر

سخنگوی شهرداری تهران اقدامات بخش‌های مختلف این سازمان همزمان با شب‌های قدر را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران عبدالمطهر محمدخانی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران همزمان با شب‌های قدر، اظهار کرد: فروش فوق‌العاده فروشگاه‌های شهروند به مناسبت شب‌های قدر از بیستم تا بیست‌وششم فروردین ماه برگزار و انواع کالاهای اساسی و ظروف یک‌بار مصرف گیاهی با تخفیف ویژه از ۱۵ تا ۴۰ درصد به مشتریان عرضه می‌شود.

وی افزود: این کالاها شامل برنج، چای، حبوبات، ماکارونی، روغن، شکر، سبزیجات تازه و منجمد، زرشک، گلاب، شیر، کره، کالاهای سلولزی و ظروف یک‌بار مصرف گیاهی و سایر کالاهای پرمصرف است.

سخنگوی شهرداری تهران از خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی به شرکت‌کنندگان در مراسم لیالی قدر خبر داد و خاطرنشان کرد: اتوبوسرانی تهران برای رفاه حال شرکت‌کنندگان در این مراسم که در تاریخ‌های بیستم، بیست‌ودوم و بیست‌وچهارم فروردین‌ماه در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می‌شود و در پایان مراسم نسبت به ارائه خدمات حمل و نقلی از مبادی و مسیرهای مشخص شده اقدام می‌کند.

محمدخانی اضافه کرد: در این شب‌ها علاوه بر فعالیت ۲۴ ساعته خطوط تندرو، خطوط منتهی به حسینه‌ها و اماکن مذهبی نیز تا ساعت ۲ بامداد نسبت به جابه‌جایی شهروندان اقدام می‌کنند.

وی در مورد فعالیت مترو در شب‌های قدر، گفت: خدمات‌رسانی در تمام خطوط درون‌شهری متروی تهران در شب‌های قدر از ۲۲:۰۰ تا ۲ بامداد افزایش خواهد یافت.

سخنگوی شهرداری تهران تاکید کرد: همواره تلاش شده است در مناسبت‌های ملی و مذهبی تسهیلات لازم را برای تردد شهروندان و مسافران فراهم کند، برهمین اساس برای تکریم شب‌زنده‌داران و تسهیل تردد آن‌ها به مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی، سرویس‌دهی در خطوط درون شهری مترو در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان، تا ساعت ۲ بامداد افزایش می‌یابد.

محمدخانی با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری مترو تهران در نخستین شب قدر در شامگاه یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ خدمات‌رسانی ویژه خود را آغاز می‌کند، افزود: در این راستا سرویس‌دهی در خطوط یک، دو، سه، چهار، شش و هفت متروی تهران از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد روز بعد (دوشنبه ۲۱ فروردین) با سر فاصله ۳۰ دقیقه انجام خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران به اقدامات فرهنگی شهرداری تهران اشاره و مطرح کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با شب‌های قدر با برگزاری برنامه‌های فرهنگی میزبان نوجوانان است. در شب‌های قدر هم از ساعت ۲۱ مراسم مناجات خوانی و مناسک شب قدر تا ساعت ۲ بامداد با حضور خانواده شهدای منطقه ۲۲ در مجموعه فرهنگی دریاچه شهدای خلیج فارس برپا می‌شود.

محمدخانی از برگزاری مراسم احیا ویژه دختران نیز خبر داد و گفت: همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، مراسم احیا ویژه دختران نوجوان به همراه مادرانشان از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۲ بامداد در مسجد کمیل فرهنگسرای رازی برگزار می‌شود.

سخنگوی شهرداری تهران به برگزاری مراسم معنوی و پرفیض شب‌های قدر، همچون سال‌های قبل در مسجد جامع خرمشهر و فضای باغ راه موزه با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری منتظران منجی اشاره کرد و گفت: این مراسم از ساعت ۲۲:۰۰ الی ۲ بامداد با سخنرانی استاد محمد شجاعی، قرائت دعای جوشن کبیر توسط حسین اناری و مداحی و برپایی مراسم احیا توسط سید حیدر موسوی برگزار خواهد شد.

محمدخانی در مورد برنامه سازمان بهشت زهرا (س) برای شب‌های قدر، گفت: با ساماندهی صورت گرفته، برنامه مراسم احیای هیئت‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در دو زمان یعنی از ۲۱:۰۰ تا ۲۴:۰۰ و از ۲۴:۰۰ تا ۳ بامداد پیش‌بینی شده است تا زمان حضور زائران در گلزار توزیع و از بار ترافیک کاسته شود.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدا اندیشیده شده است، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی، پلیس راهور، اورژانس، آتش‌نشانی و دیگر دستگاه‌های خدمت‌رسان برای خدمت‌رسانی به مردم در شب‌های احیا انجام شده است.

کد خبر 653579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.