حضور در مساجد، ظرفیتی مهم برای کاهش فاصله مردم و مسئولان

از گذشته تاکنون، مساجد نقش مهمی در رخدادها و وقایع جامعه داشته‌اند، امروز نیز لازم است نقش آن‌ها در متن زندگی مردم پررنگ‌تر شود، مسئولان نیز با استفاده از این ظرفیت و حضور در مساجد، پاسخ‌گوی مطالبات مردم باشند تا فاصله خود با مردم را به حداقل برسانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: ما در کشور همواره از مساجد بهره‌مند بوده‌ایم، محوریت مساجدی که در میانه محلات ساخته می‌شود، بیانگر این است که حضور در این مکان مقدس باید در متن زندگی و اجتماع نمود پیدا کند تا شاهد همیاری و همکاری شهروندان در امور مختلف با محوریت مساجد باشیم.

وی افزود: همان‌طورکه در تاریخ اسلام می‌بینیم، قضاوت‌ها، رفع اختلافات و حتی ازدواج امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) نیز در مسجد بوده است، لذا مساجد باید نقش‌آفرینی بیشتری در محلات داشته باشند. توسعه شهری و تحولی که در زندگی‌ها رخ داده است می‌طلبد که سازوکاری را مدنظر داشته باشیم تا مساجد بتوانند نیازهای اجتماع و افراد را پاسخ دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه از دیرباز آستان امام‌زادگان مامن مردم بوده است و آن‌ها حوائج و مناجات‌های خود را در این اماکن به جا می‌آورند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد امروزه نقش اجتماعی امام‌زادگان و بقاع متبرکه در حوزه‌های مختلف بسیار پررنگ است و شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم. در آستان امام‌زادگان کشور و بقاع متبرکه بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، معیشتی و درمانی انجام می‌شود، البته لازم است تلاش‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا به نقطه مطلوب دست یابیم، اگر موارد دیگری نیز به فعالیت‌ها اضافه شود، می‌تواند نقش‌آفرینی بیشتری در جامعه داشته باشد.

وی افزود: لازم است که خدمات مساجد و برنامه‌های آن را به‌روزرسانی کنیم تا نیازهای جوانان که آن هم نیازهای جدیدی است، پاسخ داده شود.

حضور در مسجد، از برنامه‌های ارتباطی دادگستری با مردم

نیکزاد عباسی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از راهکارهای افزایش رضایت‌مندی مردم، توسعه برقراری ارتباط با آنان و شنیدن مشکلات و دیدگاه‌هایشان از نزدیک است.

وی افزود: در این راستا شیوه‌های مختلفی وجود دارد ازجمله سامانه‌های ارتباط مردمی، برقراری ارتباطات تلفنی، ملاقات‌های حضوری رؤسای کل دادگستری استان‌ها و شهرستان‌ها و سایر مقامات قضائی، همچنین حضور مسئولان قضائی دادگستری استان‌ها بین مردم به‌ویژه در مساجد به عنوان کانون و محور حضور مردم است تا بتوانیم از نزدیک جهت رسیدگی به مشکلات مردمی با عموم آنان بدون واسطه ارتباط برقرار کنیم و به دنبال اصلاح رویه‌های مورد توقع آنان در چهارچوب قانون هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تصریح کرد: حضور در مساجد به عنوان یکی از برنامه‌های ارتباطی دادگستری استان کرمانشاه برای ارتباط با مردم و شنیدن حرف‌ها و دیدگاه‌های مردمی بوده که در حدود قانون نیز مورد توقع مردم است.

وی گفت: هدف از این برنامه‌ها، اجرای عدالت و افزایش رضایت‌مندی مردم است و تلاش می‌کنیم به صورت هفتگی در سطح استان کرمانشاه ادامه پیدا کند.

کد خبر 653468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.