خاموشی ۲۹ ماینر قاچاق در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کشف ۲۹ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ ایرج کاکاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای مقابله با قاچاق کالا و برخورد با عوامل استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال، مأموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی با اقدامات هوشمندانه پلیسی از نگهداری و فعالیت غیرمجاز دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک مرغ‌داری متروکه در حاشیه شهر کاشان مطلع شدند و بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مذکور اعزام و در بازرسی از این مرغ‌داری موفق شدند ۲۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کاشان با بیان اینکه ماینرهای مکشوفه قاچاق و بدون مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود، تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش این دستگاه‌ها را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: استفاده غیرقانونی از دستگاه‌های ماینر افزون بر اینکه توان مصرفی بالایی دارد و موجب خسارت به شبکه توزیع برق می‌شود، باعث به خطر انداختن اقتصاد کشور نیز می‌شود و از این رو پلیس با جدیت این مسئله را دنبال و با متخلفان در این حوزه برخورد می‌کند. شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت در این زمینه مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 653513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.