اجرای طرح کاهش ترافیک خودرو در بروکسل

کمپانی حمل‌ونقل عمومی بروکسل بلژیک از طرح جدید خود برای کاهش ترافیک خودرویی از طریق تغییر مسیر تردد آن‌ها در سراسر شهر خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در طرح جدید کمپانی حمل‌ونقل بروکسل، مسیر تردد خودروها در داخل و به سمت حومه‌های شهر تغییر یافته و این در حالی است که دوچرخه‌سواران و عابران پیاده از حاکمیت بیشتری در فضاهای عمومی بهره‌مند شده‌اند. این طرح که از ماه فوریه به طور آزمایشی در بعضی از مناطق بروکسل پیاده شده است، کاهش ۱۹ درصدی ترافیک خودرویی را به دنبال داشته است، ضمن این‌که نرخ تردد دوچرخه‌سواران در صبح و عصر به ترتیب ۲۳ و ۱۳ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، گزارش‌ها حاکی از آن است که به دنبال اجرای استراتژی جدید، ایمنی جاده‌ای و گرایش مردم به انجام امور کاری افزایش یافته است که این امر به سهم خود در تشویق کمپانی حمل‌ونقل شهری به اجرای رویکرد جدید در سایر نقاط بروکسل نقش مهمی ایفا کرده است. مهم‌تر از همه این‌که افزایش گرایش مردم به دوچرخه‌سواری، به دنبال توسعه مسیرهای مخصوص جدید، کاهش هزینه‌های رفت‌وآمد را برای آن‌ها در پی داشته است و به بهبود وضعیت اقتصادی کاربران منجر شده است.

اجرای طرح کاهش ترافیک خودرو در بروکسل

کمپانی حمل‌ونقل عمومی بروکسل از اجرای طرح کاهش تأخیر وسایل نقلیه عمومی در ۶۳ مسیر شهری خبر داده است و هدف خود را از اجرای آن، هدایت ترافیک شهری از مناطقی با کمترین نیاز به عبور و مرور از طریق وسایل نقلیه موتوری به سمت مراکز شهری با بیشترین تعداد پارکینگ‌های خودرویی معرفی کرده است. مدیران بروکسل امیدوار هستند که پیاده‌سازی طرح جدید به طور کامل در سراسر شهر، فضاهای عمومی ایمن‌تری را برای عبور و مرور دوستداران تردد سبز به‌وجود بیاورد، ضمن این‌که در بهبود کیفیت هوا و کمک به تحقق اهداف صفر کربن نقش مهمی ایفا خواهد کرد. در واقع، طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در این زمینه، اقدام کمپانی بروکسل، احتمال تحقق هدف بلندپروازانه مدیران شهر را مبنی بر کاهش ۲۴ درصدی ترافیک خودرویی تا سال ۲۰۳۰ محقق خواهد کرد و به تسهیل اجرای سایر رویکردهای پایدارسازی شهری منجر خواهد شد.

مخالفت شهروندان بروکسل با طرح کاهش ترافیک شهری

اگرچه طرح کاهش ترافیک خودرویی می‌تواند از جنبه‌های مختلف به بهبود کیفیت زندگی شهروندان بروکسل منجر شود، با این حال در اکتبر سال گذشته با مخالفت‌های گسترده‌ای نیز از سوی برخی از مردم مواجه شد. شدت این مخالفت‌ها در بعضی از مناطق نظیر Schaerbeek حتی با آتش زدن بنرهای شهرداری، روشن کردن آتش در خیابان‌ها و ایجاد آشوب در روبه‌روی ساختمان شهرداری همراه بود که به دنبال آن، مدیران دستور پایان دادن به اجرای طرح را در مناطق مذکور صادر کردند.

کد خبر 653439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.