توجه به تولید راهی موثر برای مهار تورم است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: مهار تورم و رشد تولید از موضوعات مهم کشور است که تأثیر بسزایی در اقتصاد ایران دارد و گره‌گشایی در آن منجر به رفع مشکل افسارگسیخته تورم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _یکشنبه بیستم فروردین‌ماه_ در نخستین گردهمایی شوراهای اسلامی شهرستان‌ها، بخش‌ها، شهرها، روستاها، دهیاران و شهرداران اظهار کرد: امیدوارم سالی که آغاز کردیم سرشار از موفقیت و تصمیم‌های نو برای ایجاد تحولات عظیم در کشور باشد.

وی افزود: خداوند را شاکر هستیم که بهترین ماه سال را به ما ارزانی داشته است، چراکه تقارن بهار طبیعت و معنویت نویدبخش موفقیت، پیروزی و سربلندی‌ها برای کشور در سال ۱۴۰۲ است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به نام‌گذاری شعار سال ۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان مهار تورم و رشد تولید تصریح کرد: با توجه به حساسیت و اهمیت این موضوع، مقام معظم رهبری این شعار را انتخاب کردند که باید در سیاست‌های کلان دولت، مجلس و شوراها قرار گیرد و دستگاه‌های اجرایی با استفاده از ظرفیت‌های عظیم نهادهای بخش خصوصی مانند اتحادیه‌های صنفی، انجمن‌ها و تشکل‌ها همه دست در دست هم دهند تا این شعار محقق شود.

وی خاطر نشان کرد: مهار تورم و رشد تولید از موضوعات مهم کشور است که تأثیر بسزایی در اقتصاد ایران دارد و گره‌گشایی در آن منجر به رفع مشکل افسارگسیخته تورم می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه همه باید تلاش کنند تا مردم در رفاه باشند، گفت: فعالیت‌های بنیانی در اقتصاد به‌ویژه در حوزه تولید می‌تواند مهم باشد؛ همیاری‌ها در کمک به اقشار ضعیف مؤثر است و باید تمام مسئولان همت خود را در این دو موضوع قرار داده است تا با ایجاد هم‌افزایی، اتحاد و همبستگی، مهار تورم و رشد تولید محقق شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا علاوه بر پشتوانه دینی و عقلی دارای پشتوانه قانونی است، تصریح کرد: شوراها نهادی مقدس و از چند منظر دارای اهمیت است، لذا کسانی‌که در مسیر خدمت به خلق قرار می‌گیرند، باید بدانند مورد امتحان خداوند قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از منظر دوم، هفت اصل قانون اساسی به شوراهای اسلامی اختصاص یافته و شورا به‌عنوان یکی از ارکان مهم تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در امور اجرایی کشور شناخته شده است، از این‌رو مسئولیت سنگینی بر دوش شورا قرار دارد، این در حالی است که جایگاه در نظر گرفته شده برای شورا از طرف قانون اساسی با واقعیت فاصله دارد و امیدواریم با رضایت دولت و مجلس، وضعیت شورا مطلوب و کارآمد شود و اختیارات آن افزایش یابد.

کد خبر 653435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.