اشتغال زندانیان بستر فرایند اصلاح مددجویان را فراهم می‌کند

رئیس هیئت‌مدیره انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان لنجان گفت: بیش از ۱۰۰ زندانی در پروژه رنگ‌آمیزی فضای شهری شهرهای شهرستان لنجان به کار گرفته شدند.

داوود خوشنویس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اشتغال زندانیان بستر فرایند اصلاح و تربیت مددجویان را به خوبی فراهم می‌کند، از این رو براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در انجمن حمایت از خانواده زندانیان، به‌دنبال تقویت و افزایش میزان اشتغال زندانیان شهرستان لنجان هستیم.

وی افزود: یکی از تجربه‌های موفقیت‌آمیز انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان لنجان در حوزه اشتغال زندانیان عقد قرارداد با شهرداری‌های شهرستان لنجان در به‌کارگیری این افراد در پروژه‌های مهم شهری است.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان لنجان تصریح کرد: در ایام پایانی سال ۱۴۰۱ و آستانه فرا رسیدن سال ۱۴۰۲ پروژه رنگ‌آمیزی جداول سطح شهر و بعضی از پروژه‌های دیگر با هدف ارتقای کیفیت نما و منظر شهری و جلوه دادن به محیط شهری توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود که در مذاکرات صورت‌گرفته، انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان لنجان موفق به عقد قرارداد با چند شهرداری و استفاده از زندانیان در این پروژه شد.

وی با بیان اینکه اشتغال زندانیان بستر فرایند اصلاح و تربیت مددجویان را به خوبی فراهم می‌کند، اضافه کرد: حدود ۱۵۰ هزار متر فضای شهری توسط بیش از ۱۰۰ زندانی در پروژه رنگ‌آمیزی فضای شهری شهرهای شهرستان لنجان به کار گرفته شدند.

خوشنویس تاکید کرد: براساس گزارش‌های ارائه شده، بیکاری یکی از عوامل اصلی بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی است، بر همین اساس ایجاد اشتغال می‌تواند ضامن تحکیم بنیان خانواده و در نهایت جامعه باشد، از این رو ایجاد اشتغال برای زندانیان نیز یکی از راه‌های حفظ و تقویت امنیت اجتماعی است و از سوی دیگر باعث تقویت مالی و معیشتی زندانیان و خانواده آن‌ها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود اشتغال در شهرستان لنجان و با توجه به رایزنی‌های صورت‌گرفته توسط انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان لنجان انتظار می‌رود خیران، نهادها و کارآفرینان نگاه ویژه‌ای به اشتغال زندانیان داشته باشند که به زندانی‌ها در زندان و پس از آزادی آنها کمک کنیم تا به جامعه بازگردند.

کد خبر 653409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.