اعلام جزئیات ثبت‌نام در آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان+ منابع آزمون

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، شرایط شرکت در آزمون‌های ورودی دبیرستان‌های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان سال تحصیلی ٠٣-١٤٠٢ را اعلام کرده است، براین اساس ثبت‌نام در این مدارس که از سه روز گذشته آغاز شده است، تا پایان هفته، جمعه بیست‌وپنجم فروردین ماه، ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی، استعدادهای برتر امروز، به‌طور بالقوه نخبگان آینده جامعه هستند که در صورت شناسایی به‌موقع و هدایت صحیح، می‌توانند ضمن شکوفایی و موفقیت فردی، در بهبود و پیشرفت وضعیت جامعه نیز ایفای نقش کنند.

به منظور شناسایی و جذب دانش‌آموزان صاحب استعداد برتر جهت ادامه تحصیل در دبیرستان‌های استعدادهای درخشان و در راستای سیاست‌های اصولی وزارت و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و اساسنامه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، آزمون ورودی دبیرستان‌های دوره اول و دوم متوسطه استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با شرایط ذیل برگزار می‌شود:

" - دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون‌های ورودی از طریق سامانه ثبت نام به نشانی my.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. مشخصات مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور هنگام ثبت‌نام قابل مشاهده خواهد بود.

- ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم از ۱۵ تا ۲۵ فروردین انجام می‌شود. تمامی فرآیند ثبت‌نام به صورت اینترنتی توسط داوطلبان انجام خواهد شد و مدارس محل تحصیل دانش‌آموزان در خصوص این موضوع مسئولیتی ندارند.

- دانش‌آموزان اتباع خارجی از کد اتباع استفاده کنند.

- کارت ورود به جلسه حوزه هفت روز قبل از تاریخ برگزاری تا روز برگزاری آزمون، از طریق سامانه ثبت‌نام در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

- آزمون ورودی پایه هفتم رأس ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه مورخ اول تیرماه و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم، رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه مورخ دوم تیرماه برگزار می‌شود.

مراحل ثبت‌نام بر اساس موارد زیر انجام می‌شود:

- تکمیل کردن برگ اینترنتی تقاضانامه ثبت‌نام داوطلبان باید پس از ورود به سامانه ثبت‌نام نسبت به تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام اقدام کنند.

- مبلغ ثبت‌نام ۷۰۰ هزار ریال است که تنها از طریق درگاه اینترنتی سامانه ثبت‌نام دریافت خواهد شد. داوطلبان باید برای پرداخت وجه ثبت‌نام از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب استفاده کنند. مبلغ بالا ثابت بوده و به جز این، مبلغ دریافت هرگونه وجه تحت هر عنوان ممنوع است.

ضوابط و شرایط ثبت‌نام براساس موارد زیر است:

۱- داشتن تابعیت ایرانی (ثبت نام اتباع غیرایرانی تابع بخشنامه شمارهٔ ۱۶۹/ ۳۴۰ مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور است.)

۲- با عنایت به اینکه مراحل ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان به‌طور کامل به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود، مسئولیت احراز شرایط ثبت‌نام و صحت مندرجات در تقاضانامه ثبت‌نام، به‌طور کامل برعهده داوطلب است و در صورت مغایرت، قبولی داوطلب لغو و از ثبت‌نام و ادامه تحصیل او در مدرسه استعدادهای درخشان جلوگیری به عمل می‌آید.

محتوای آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان

سوالات آزمون به شیوه چهارگزینه‌ای به منظور سنجش «هوش»، «استعداد» و «خلاقیت» دانش آموزان توسط متخصصان و کارشناسان این حوزه طراحی می‌شود. در هر یک از سوالات فقط یکی از گزینه‌ها که در مقایسه با سایر گزینه‌ها انتخاب مناسب‌تری است به عنوان پاسخ صحیح آن سوال در نظر گرفته می‌شود.

به ازای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و به ازای هر پاسخ غلط نمره منفی برای داوطلب در نظر گرفته می‌شود. برای سوالات بدون، پاسخ نمره‌ای منظور نخواهد شد. چنانچه داوطلب در سؤالی بیش از یک گزینه را علامت زده باشد، یک نمره منفی برای او منظور خواهد شد.

محتوای آزمون دو دسته سوالات «استعداد تحلیلی» و «استعداد تحصیلی» است که ۵۰ درصد امتیاز آزمون مربوط به سوالات «استعداد تحلیلی» و ۵۰ درصد آن مربوط به سوالات «استعداد تحصیلی» است. "

منابع، تعداد و ضرایب سوالات آزمون ورودی پایه دهم و مدت زمان پاسخ‌گویی به آن‌ها به شرح جداول زیر است:

اعلام جزئیات ثبت‌نام در آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان+ منابع آزمون

ثبت‌نام آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی و سمپاد اصفهان

سیداحمدرضا بنی‌لوحی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره آغاز ثبت‌نام داوطلبان شرکت در آزمون ورودی پایه دهم دبیرستان‌های نمونه دولتی و استعدادهای درخشان از پانزدهم فروردین‌ماه امسال، اظهار کرد: داوطلبان آزمون تا روز _جمعه بیست‌وپنجم فروردین‌ماه_ فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه my.medu.ir در این آزمون ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به هم‌زمانی ثبت‌نام آزمون ورودی دبیرستان‌های نمونه دولتی و مدارس استعدادهای درخشان، افزود: این آزمون در روز پنجشنبه هشتم تیرماه امسال به‌صورت متمرکز در سراسر کشور برگزار خواهد شد و نتایج آن نیز تا هفته اول مردادماه از طریق سامانه ثبت‌نام اعلام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت‌نام آزمون ورودی پایه دهم دبیرستان‌های فرهنگ که مختص رشته ادبیات و علوم‌انسانی است، نیز در هفته اول اردیبهشت‌ماه آغاز و آزمون آن در روز دوشنبه دوازدهم تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام مراحل ثبت‌نام، دریافت کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج، درخواست تجدیدنظر و دریافت پاسخ تجدیدنظر در این آزمون به‌صورت تمام الکترونیکی و از طریق سامانه my.medu.ir انجام خواهد گرفت.

کد خبر 653384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.