ایجاد اشتغال برای خانواده‌های نیازمند با پرداخت تسهیلات

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اقتصاد با چالش‌های مختلفی مانند پایین بودن بهره‌وری و سطح فناوری مواجه است، اشتغال یکی از چالش‌ها است که با توجه به شرایط خاص فعلی حتی از آن به عنوان مشکل نیز یاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی امیری امروز _شنبه نوزدهم فروردین‌ماه _ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: رویکرد ایجاد زمینه اشتغال مددجویان و خانواده‌های نیازمند از طریق پرداخت تسهیلات به مجریان طرح‌ها، کاریابی و اشتغال در طرح‌های اجرا شده، است.

وی بابیان اینکه در سال گذشته مجریان ۶۵۴۵ طرح اشتغال بیش از ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند، افزود: از این مجموع ۱۸۶ طرح در سال‌های گذشته اجرا و در سال ۱۴۰۱ تسهیلات مجدد و یا توسعه‌ای دریافت کرده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: در سال گذشته، در مجموع ۶۳۵۹ طرح اشتغال توسط مددجویان و افراد نیازمند اجرا شده که علاوه‌بر خود زمینه کار اعضای خانواده‌شان و دیگر افراد نیازمند جویای کار (۱۳۲۹ نفر) را نیز فراهم کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر اجرای طرح‌های اشتغال، ۶۳۹ نفر نیز از طریق مراکز کاریابی کمیته امداد استان مشغول به کار شده‌اند.

امیری با اشاره به به بسته‌های حمایتی این نهاد ویژه طرح‌های اشتغال افزود: پرداخت تسهیلات (براساس طرح اشتغال)، کمک بلاعوض، برگزاری دوره‌های آموزشی، بازدید مستمر از طرح‌های اشتغال و ایجاد زمینه فروش محصولات تولیدی از جمله این خدمات است.

وی اضافه کرد: همچنین بسته‌های تشویقی ویژه کارآفرینان، کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌های بزرگ و کوچک اقتصادی که زمینه اشتغال مددجویان را فراهم می‌کنند نیز در نظر گرفته شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: اقتصاد با چالش‌های مختلفی مانند پایین بودن بهره‌وری و سطح فناوری مواجه است، اشتغال یکی از چالش‌ها است که با توجه به شرایط خاص فعلی حتی از آن به عنوان مشکل نیز یاد می‌شود، فناوری اطلاعات نه تنها ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی دارد، بلکه تأثیری جدی بر رفع سایر چالش‌های اقتصادی دارد بدیهی است، میزان اشتغال‌زایی هر فناوری به میزان تقاضا برای آن فناوری بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال زنان ایرانی دو ویژگی مهم دارد؛ نخست اینکه زنان فرصت‌های شغلی کمتری دارند و دوم آنکه بیشتر در بخش‌های غیررسمی با دستمزد کم مشغول به فعالیت هستند، اشتغال زنان سرپرست خانوار حکایت دیگری است که در پی مشکلاتی مانند فوت شوهر، طلاق، ازکارافتادگی شوهر و مفقودالاثر بودن سرپرست شکل می‌گیرد.

کد خبر 653208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.