آغاز پروژه جذب و ذخیره کربن در شهر بریتانیایی

پروژه رانکورن انگلستان که توسط کارکنان شرکت بین‌المللی مهندسی کووی پیاده خواهد شد، ایجاد یکی از اولین مراکز تولید انرژی از پسماندهای جهان را با استفاده از فناوری به دنبال خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مهندسان کمپانی کووی از پایان مرحله اول پروژه احداث مرکز تبدیل پسماندها به انرژی در رانکورن انگلستان در آینده نزدیک خبر داده و مدعی شده‌اند به‌زودی اقدامات جذب و ذخیره انرژی شمال غربی کشور را در این سازه آغاز خواهند کرد. مرکز جدید در پی عقد قرارداد همکاری میان مهندسان کووی و گروهی از سرمایه‌گذاران بریتانیایی احداث شده است و در طراحی آن، عواملی نظیر قابلیت نظارت بر فرآیند جذب کربن، مدت زمان تبدیل پسماندها به انرژی و ارزیابی خطرات احتمالی ناشی از اجرای مراحل مختلف مورد توجه قرار گرفته شده است. علاوه بر این، نرخ سود ناشی از عملکرد این نیروگاه برآورد شده است و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است که این امر بر اعتبار همکاری میان دو طرف افزوده است.

فناوری جذب کربن

پروژه رانکورن اولین اقدام کمپانی کووی برای بهره‌گیری از فناوری به منظور ایجاد سازه‌ای در راستای جذب کربن در جهان به‌شمار می‌رود که علاوه بر افزایش هوشمندی شهر میزبان، به تحقق اهداف کربن صفر آن کمک زیادی خواهد کرد، ضمن این‌که انباشتگی پسماندها را در سراسر رانکورن به حداقل خواهد رساند. مهندسان کمپانی ذکر شده ادعا کرده‌اند که مرکز جدید، جذب حدود ۹۰۰ هزار تن گاز دی‌اکسید کربن در هر سال را به دنبال خواهد داشت که نیمی از آن را دی‌اکسید کربن بیوژنیک تشکیل می‌دهد و به حذف ۴۵۰ هزار تن از این گاز در سال از اتمسفر منجر می‌شود.

آغاز پروژه جذب و ذخیره کربن در شهر بریتانیایی

مدیران کووی به منظور دست یافتن به بهترین نتایج، مهندسان و کارشناسان برجسته خود را برای طراحی تمام مراحل ساخت مرکز انتخاب کرده‌اند و از پیشرفته‌ترین فناوری‌های خود بهره گرفته‌اند. در این راستا، بهینه‌سازی بهره‌گیری از رویکردهای تکنولوژیک در تمام مراحل به دقت مورد توجه قرار گرفته است که به ادعای کارشناسان این اقدام کارآمدی انرژی را در نیروگاه به حداکثر خواهد رساند.

سازگاری با طراحی خنک‌کننده میعانات یکی از بهترین استراتژی‌های به‌کار رفته در توسعه نیروگاه تبدیل پسماندها به انرژی رانکورن بوده است که به ادعای مهندسان، چالش‌های مربوط به اثرات زیست‌محیطی را به حداقل خواهد رساند و از این طریق، در کاهش انتشار کربن نیز اثربخش خواهد بود.

مدیران رانکورن ادعا کرده‌اند که افتتاح و بهره‌گیری از نیروگاه جدید نه‌تنها به کاهش گازهای آلاینده در شمال غربی منجر خواهد شد، بلکه در تحقق هدف صفر تولید کربن بریتانیا تا سال ۲۰۵۰ سهیم خواهد بود زیرا انتشار دی‌اکسید کربن را در سراسر منطقه به حداقل خواهد رساند.

کد خبر 653181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.