طرز تهیه ناگت مرغ پفک نمکی + آموزش مرحله به مرحله پخت ناگت لوله ای و نکات کلیدی

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ طرز تهیه‌ ناگت مرغ پفک نمکی به روش رستورانی به همراه نکات مهم تهیه ناگت مرغ لوله ای به صورت خانگی و رژیمی در این مطلب آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، ناگت مرغ به دلیل طعم لذیذی که دارد بیشتر از فیله مرغ خالص مورد توجه کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد. این غذا به دلیل اینکه از غذاهای پرنمک و سرخ شده به حساب می‌آید بهتر است مورد استفاده افراد مبتلا به دیابت و فشارخون قرار نگیرد.

مواد لازم برای تهیه ناگت مرغ پفک نمکی

مرغ چرخ کرده ۵۰۰ گرم
سیر ۴ الی ۵ حبه
پیاز متوسط ۱ عدد
سس خردل ۲ قاشق غذاخوری
پودر پفک نمکی ۲ پیمانه
آرد سوخاری ۲ پیمانه
پنیر پارمزان ۱۰۰ گرم
فلفل قرمز ۲/‏۱‬ قاشق مرباخوری
نمک ۲/‏۱‬ قاشق مرباخوری
روغن مخصوص سرخ کردنی به میزان لازم

طرز تهیه ناگت مرغ پفک نمکی

طرز تهیه ناگت مرغ پفک نمکی + آموزش مرحله به مرحله پخت ناگت لوله ای و نکات کلیدی

مرحله اول

ابتدا پیاز را بشویید و پوست آن را بگیرید. سپس آن را رنده کنید و آب آن را بگیرید.

مرحله دوم

مرغی که از قبل چرخ کرده‌اید را همراه با پیاز رنده شده در غذا ساز بریزید سپس به آن، سیر، سس خردل، پنیر پارمزان، نمک و فلفل اضافه کنید و آنها را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا حالت خمیری یکدست پیدا کنند.

مرحله سوم

در این مرحله خمیر به دست آمده را در یخچال قرار دهید و ۱۰ دقیقه منتظر بمانید تا مواد به خوبی جا بیفتد و طعم آنها با هم ترکیب شود.

مرحله چهارم

حالا نوبت به مخلوط کردن آرد سوخاری و پودر پفک نمکی رسیده است. پس از اینکه به خوبی با یکدیگر مخلوط شدند، نصفی از آنها را روی سطحی صاف پهن کنید.

مرحله پنجم

حالا خمیر به دست آمده را از یخچال خارج کنید. سپس آنها را روی مخلوط آرد و پفک نمکی بریزید. پس از آن، سطح مواد را صاف کنید تا ضخامت یک سانتی متری پیدا کند.

مرحله ششم

در این مرحله روی سطح خمیر را با نصف دیگر مخلوط آرد و پودر پفک نمکی بپوشانید.

مرحله هفتم

تابه نچسبی بردارید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. ۴ قاشق غذاخوری روغن سرخ کردنی را در آن بریزید و منتظر بمانید تا روغن داغ شود.

مرحله هشتم

قالب دلخواه خود را بردارید و خمیر ناگت ها را برش بزنید سپس آنها را داخل روغن داغ قرار دهید تا کاملاً سرخ شوند. پس از اینکه یک طرف آنها سرخ شد، اجازه دهید تا طرف دیگر ناگت ها هم طلایی رنگ شود.

مرحله نهم

در این مرحله، دستمال کاغذی مخصوص آشپزی بردارید و در بشقابی قرار دهید سپس ناگت هایی که کاملاً سرخ شدند را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آنها گرفته شود.

مرحله دهم

در این هنگام ناگت مرغ پفک نمکی شما آماده سرو است. حالا ناگت ها را در ظرفی بچینید و با هر سسی که دوست دارید میل کنید.

طرز تهیه ناگت مرغ لوله‌ای

مرحله اول

ابتدا دو عدد تخم مرغ بردارید و آنها در ظرفی بشکنید. سپس یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید. پس از آن، آنها را با استفاده از یک چنگال به خوبی هم بزنید تا زرده و سفیده با یکدیگر مخلوط شوند.

مرحله دوم

حالا که خمیر ناگت به خوبی به دست آمد، یک ظرف بردارید آن را با آب سرد پر کنید و کنار دست خود قرار دهید.

مرحله سوم

در این مرحله اندازه یک گردو از خمیر ناگت بردارید و با دست خود به آن فرم دهید تا شکل لوله‌ای کوچک را به خود بگیرد. در این هنگام می‌توانید با استفاده از آب سردی که کنار خود گذاشتید دست خود را مرطوب کنید تا مواد به دست شما نچسبد.

مرحله چهارم

پس از اینکه همه خمیر را به شکل مورد نظر خود درآورید، تابه‌ای بردارید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس مقداری روغن سرخ کردنی داخل آن بریزید و منتظر بمانید تا داغ شود.

مرحله پنجم

یک ناگت لوله‌ای بردارید و آن را ابتدا در آرد سوخاری قرار دهید سپس آن را به تخم مرغ آغشته کنید و در پایان داخل پودر پفک نمکی قرار دهید و آن را درون روغن داغ قرار دهید سپس منتظر بمانید تا دو طرف ناگت ها به خوبی طلایی رنگ شوند. این کار را برای بقیه ناگت ها هم انجام دهید.

مرحله ششم

در این هنگام ناگت های لوله‌ای شما آماده سرو است. با استفاده از گوجه فرنگی یا خیارشور می‌توانید آن را در ظرفی تزئین کنید. استفاده از سس‌های مختلف می‌تواند مزه ناگت شما را لذیذ تر کند.

طرز تهیه ناگت مرغ پفک نمکی + آموزش مرحله به مرحله پخت ناگت لوله ای و نکات کلیدی

نکات کلیدی برای تهیه ناگت مرغ پفک نمکی

  • برای تهیه ناگت مرغ می‌توانید از دو سوم سینه و یک سوم ران مرغ استفاده کنید تا ناگت شما بیش از حد خشک نشود. اگر میزان سینه خود را زیاد کنید ناگت شما خشک‌تر می‌شود.
  • در تهیه ناگت مرغ می‌توانید پنیر پیتزا یا پنیر پروسس را جایگزین پنیر پارمزان کنید.
  • اگر سیر تازه ندارید می‌توانید از یک قاشق مرباخوری پودر سیر استفاده کنید. البته استفاده از سیر تازه طعم منحصر به فردی به ناگت شما می‌دهد.
کد خبر 652937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.