۱۲۰۰ مرکز آموزشی غیردولتی استان اصفهان غربالگری می‌شود

رئیس اداره مدارس، مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از اجرای طرح غربالگری در ۱۲۰۰ مرکز آموزشی غیردولتی استان برای نظارت فراگیر بر این مراکز خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، علی حمیدی درباره اجرای طرح غربالگری مراکز آموزشی غیردولتی استان، اظهار کرد: طرح غربالگری مراکز آموزشی غیردولتی جهت نظارت فراگیر آموزشگاه‌های غیردولتی، زبان و آزاد علمی با توجه به فعالیت حدود ۱۲۰۰ مرکز آموزشی غیردولتی در استان در حال اجرا است.

وی افزود: در راستای رویکرد اداره کل آموزش و پرورش اصفهان برای نظارت جامع و کامل نسبت به تمام مجموعه‌های تحت‌نظر آموزش و پرورش به‌ویژه آموزشگاه‌ها، طرح غربالگری مراکز آموزشی غیردولتی استان تدوین شد.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، شناسایی آموزشگاه‌های غیرمجاز را از دیگر اهداف این طرح دانست و گفت: طرح غربالگری مراکز آموزشی غیردولتی از ابتدای سال تحصیلی در استان اصفهان آغاز و در ابتدا به‌صورت آزمایشی در یکی از نواحی اجرا شد و پس از بررسی‌های لازم طرح را در استان عملی کردیم.

وی اضافه کرد: شناسایی مراکز آموزشی غیرمجاز، ساماندهی مراکز آموزشی جهت در اختیار داشتن تمام مجوزهای لازم و بررسی فعالیت‌های کمی و کیفی آموزشگاه‌های استان از اهداف برگزاری این طرح است.

حمیدی درباره فرایند اجرای طرح غربالگری مراکز آموزشی غیردولتی افزود: همه آموزشگاه‌ها موظف هستند در ابتدا فرم الکترونیکی خودارزیابی در سامانه "erp" را تکمیل کرده که فرصت آن از بیستم فروردین تا پنجم اردیبهشت‌ماه است و صحت‌سنجی خودارزیابی با مراجعه حضوری مؤسسان و مدیران مراکز آموزشی به اداره‌های نواحی و مناطق از پنج اردیبهشت تا دهم خردادماه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مدیران مدارس با امضای تعهدنامه‌ای در راستای این طرح، متعهد به اجرای تمام قوانین مرتبط با آموزشگاه‌های استان، در واحدهای آموزشی خود می‌شوند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: آموزشگاه‌هایی که در فرآیند صحت‌سنجی شرکت نکنند، در فرایند تعیین شهریه قرار نمی‌گیرند و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: با توجه به بازدیدهایی که از آموزشگاه‌های استان در حال انجام است و تا پایان خردادماه تکمیل خواهد شد، همچنین صحت‌سنجی آموزشگاه‌های غیردولتی، کارنامه‌ای برای این مراکز صادر خواهد شد که معیار تعیین شهریه و فعالیت مراکز آموزشی خواهد بود.

حمیدی با اشاره به ساماندهی مراکز آموزشی غیردولتی پس از سال‌ها، خاطرنشان کرد: این طرح برای اولین‌بار در سراسر کشور در حال اجرا و برای ارتقای سطح کمی و کیفی مراکز آموزشی استان اصفهان است.

کد خبر 652781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.