اراده جدی عراق برای راه‌اندازی راه‌آهن شلمچه - بصره

وزیر حمل ونقل عراق در دیدار با وزیر راه و شهرسازی کشورمان از عزم و اراده جدی عراق برای راه‌اندازی راه‌آهن شلمچه - بصره خبر داد و گفت: دولت عراق می‌کوشد اعتبارات این پروژه را در بودجه ۲۰۲۳ در نظر بگیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رزاق محیبس عجیمی السعدوای؛ وزیر حمل‌و نقل عراق در سفر یک روزه به ایران، در نشست مشترک با مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی درباره ساز و کار اجرایی راه‌آهن شلمچه - بصره، تعیین شرکت اجرا کننده پروژه و دیگر مسائل مرتبط با آن گفت‌وگو کرد.

وزیر حمل‌ونقل عراق با اشاره به اینکه مسیر ریلی از طرف عراقی مشخص شده، بر عزم و اراده جدی عراق برای راه‌اندازی راه‌آهن شلمچه_ بصره تاکید کرد و گفت: دولت عراق می‌کوشد اعتبارات این پروژه را در بودجه ۲۰۲۳ در نظر بگیرد.

ترانزیت جاده‌ای و تردد کامیون‌های عراقی در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه موضوع دیگری بود که در این نشست مطرح و مقرر شد این موضوع از سوی وزارت اقتصاد عراق مورد پیگیری قرار گیرد همچنین دو طرف درباره مسیر ریلی و جاده‌ای خسروی به بغداد نیز مذاکراتی انجام دادند.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این دیدار درخواست افزایش تعداد پروازها میان ایران و عراق از ۱۲۰ پرواز به ۲۰۰ پرواز در هفته را مطرح کرد. مهرداد بذرپاش پیشنهاد داد در دو هفته منتهی به اربعین سفرهای هوایی رفت و برگشت به عراق افزایش یابد.

مسائل مربوط به همکاری‌های بندی و دریایی و دیگر موارد مطرح شده بود که مقرر شد در کمیته مشترک پیگیری شود.

کد خبر 652674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.