لنجان نیازمند حمایت صنایع همجوار برای تکمیل پروژه‌های ورزشی است

عضو شورای اسلامی شهر چمگردان با بیان اینکه شهرستان لنجان نیازمند حمایت صنایع همجوار برای تکمیل پروژه‌های ورزشی است، گفت: این شهرستان جزو معدود شهرستان‌های استان اصفهان است که اداره ورزش و جوانان آن استخری برای استفاده عموم شهروندان و ورزشکاران ندارد.

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ظرفیت بالای مدال‌آوران و ورزشکاران با استعداد در رشته‌های مختلف ورزشی شهرستان لنجان اظهار کرد: با نگاهی گذرا به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ورزشکاران این شهرستان، درمی‌یابیم که لنجان یکی از ظرفیت‌های ارزشمند کشور و استان اصفهان است، به‌گونه‌ای که آن را مهد آماده‌سازی قهرمانان جهان و المپیک می‌دانند.

وی درخشش و نام بلند وزنه‌برداران شهرستان لنجان را نمونه‌ای از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های لنجان در حوزه ورزش دانست و افزود: لنجان تنها شهرستان استان اصفهان به‌شمار می‌آید که مدال‌آور طلای المپیک در آن پرورش یافته است و از سوی دیگر با داشتن ۲۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته، دارای ظرفیت بالای کسب مدال در رشته‌های مختلف ورزشی است.

عضو شورای اسلامی شهر چمگردان تصریح کرد: ورزش‌های آبی علاوه بر اینکه مورد تاکید دین مبین اسلام است، می‌تواند پایه و زیربنای دیگر رشته‌های ورزشی نیز باشد اما شهرستان لنجان جزو معدود شهرستان‌های استان اصفهان است که اداره ورزش و جوانان آن استخری برای استفاده عموم شهروندان و ورزشکاران ندارد.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته به‌رغم وجود استعدادهای خوب و درخشانی که در رشته شنا داشته‌ایم، در طرح آمایش ورزش شهرستان لنجان، ورزش شنا فراموش شده و موجب لطمه به این رشته پرمدال شده است، در حال حاضر زمان آن فرارسیده است تا مسئولان استان، شهرستان همچنین صنایع همجوار در این حوزه ورود و از این رشته ورزشی حمایت کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه شهرستان لنجان با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر جزو ضعیف‌ترین شهرستان‌های استان از نظر داشتن استخر است، اضافه کرد: کمبود استخر شنا و همجواری شهرستان لنجان با رودخانه زاینده‌رود و دریاچه قایقرانی سبب شده است که همه ساله با فرارسیدن فصل گرما این رودخانه و دریاچه برای شنا مورد استفاده برخی شهروندان به‌ویژه نسل جوان قرار گیرد و حتی در مواردی موجب از دست رفتن جان افراد شده است.

وی با بیان اینکه لنجان نیازمند حمایت صنایع همجوار در زمینه تکمیل بعضی پروژه‌های ورزشی است، گفت: طی روزهای اخیر مباحثی مطرح شده است که کارخانه فولاد مبارکه برای استفاده کارکنان خود در حال برنامه‌ریزی برای ساخت استخر در کارخانه فولاد سبا بوده است که با توجه به استخر ساخته شده در کارخانه مجتمع فولاد مبارکه و به‌رغم هزینه‌های بالای نگهداری آن، تنها تعداد اندکی از کارکنان این مجموعه می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر چمگردان خاطرنشان کرد: تجربه ساخت باشگاه ورزشی با هزینه بالا در مجتمع فولاد سبا طی سال‌های گذشته نشان داده است که استقبال چندانی از چنین طرح‌های به دلایل مختلف از سوی کارمندان نمی‌شود.

وی با اشاره به اقدام مثبت کارخانه فولاد مبارکه در تکمیل و استفاده از ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های شهرداری برای واگذاری استخر شهر چمگردان، پیشنهاد می‌شود مسئولان کارخانه فولاد مبارکه بررسی‌های لازم را درباره پیشنهاد تملک و تکمیل این استخر برای استفاده خانواده کارکنان این شرکت، همچنین عموم شهروندان شهرستان لنجان انجام دهند.

اسماعیلی با بیان اینکه در حال حاضر کارکنان فولاد مبارکه برای حضور فرزندان خود در آکادمی شنای فولاد، مجبور هستند به استخر باغ فردوس یا اسپینر مبارکه مراجعه کنند، اظهار کرد: این کارخانه در راستای انجام وظایف اجتماعی خود می‌تواند با هزینه‌ای به مراتب بسیار کمتر از ورزشگاه نقش جهان، استخر شهر چمگردان را که در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تکمیل کند تا مورد استفاده شهروندان، فرزندان و خانواده کارکنان این مجموعه همچنین ورزشکاران قرار گیرد.

کد خبر 652660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.