۲۲۱ حیوان‌گزیدگی در چهارمحال‌وبختیاری در ایام نوروز /  ۵۷۴ دز واکسن هاری تزریق شده است

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه تعداد حیوان‌گزیدگی ۲۲۱ نفر بود، گفت: در ایام نوروز ۵۷۴ دز واکسن هاری تزریق شد و ۲۹۱ بار پایش بیماری‌های واگیر در استان چهارمحال و بختیاری صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر نوروززاده امروز _چهارشنبه شانزدهم فروردین‌ماه_ در نشست خبری تشریح عملکرد مرکز بهداشت چهارمحال‌وبختیاری در حوزه مراقبت بیماری‌های واگیر از بیست‌وچهارم اسفندماه ۱۴۰۱ تا دوازدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۲، اظهار کرد: در این مدت تعداد ۳۶ نمونه التور (وبا) تهیه شد که تمام آن‌ها منفی بودند. همچنین ۲۵ مورد نمونه بیماری مالاریا نیز در استان منفی شدند.

وی تعداد نمونه‌های آنفلوانزا را ۱۹۷ مورد مشکوک اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۴۵ نفر محتمل بود که تست یک نفر مثبت قطعی شد. در ایام تعطیلات نوروزی یک نمونه بیماری سرخک و ۲۹۶ مورد سایر نمونه‌ها برای تشخیص بیماری‌ها انجام شد؛ تعداد افراد شناسایی‌شده مشکوک به بیماری‌های واگیر-بیماریابی سندرمیک نیز ۴۶۳ مورد بود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه تعداد حیوان‌گزیدگی ۲۲۱ نفر بود، اضافه کرد: در این مدت ۵۷۴ دز واکسن هاری تزریق شد و ۲۹۱ بار پایش بیماری‌های واگیر در استان چهارمحال و بختیاری صورت گرفت. فعالیت کشیک مبارزه با بیماری‌ها در ایام بسیج خدمات سلامت نوروزی و رمضان در همه شهرستان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری تداوم داشت. در نرم‌افزار "سلامت نوروزی و جوانی جمعیت" اطلاعات کشیک بیماری‌های شهرستان‌ها و محتواهای آموزشی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کووید ۱۹ در دسترس است.

وی ادامه داد: این اپلیکشن از طریق نشانی الکترونیکی https://hseskums.ir/Health.apk قابل دسترسی و تاکنون بیش از ۱۱ هزار بار توسط افراد با آی‌پی‌های مختلف نصب شده است؛ چنانچه مردم در استان شاهد تخلف بهداشتی بودند می‌توانند موارد را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۹۰ گزارش دهند. برای ارتباط با واحد کشیک مبارزه با بیماری‌های استان نیز می‌توانند با شماره تلفن ۰۳۸۳۲۲۲۳۶۶۲ تماس بگیرند.

کد خبر 652570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.