نیروگاه‌های کمکی تأمین گرما در خدمت ساکنان بخارست

بخارست رومانی از استقرار ۲۰ نیروگاه کوچک سیار در مناطق مختلف شهر برای پوشش عملکرد ضعیف سیستم گرمایش قدیمی شهر به‌ویژه در زمستان خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی بخارست با هدف جبران کمبود انرژی در سیستم توزیع شهر، از خرید ۲۰ نیروگاه حرارتی سیار کوچک برای رفع شکاف‌های شبکه گرمایش قدیمی منطقه خبر دادند، چراکه بعضی از بخش‌های این شبکه بیش از ۴۰ سال قدمت دارد که به‌واسطه آن نقاط توزیع بین شبکه و مصرف‌کنندگان نمی‌توانند حفظ دمای ثابت را تضمین کنند. بنابراین سیستم قدیمی، گرمای کافی برای خانه‌های مردم تأمین نمی‌کند.

نیروگاه‌های سیار در نزدیکی نقاطی در شبکه گرمایش مستقر خواهد شد که با مشکل تأمین گرما مواجه است تا شهروندان زمستان امسال به گرمایش کافی دسترسی داشته باشند. این اقدام گرمایش ۱۶ هزار و ۳۰۰ آپارتمان در ۳۵۰ ساختمان را فراهم می‌کند که حدود ۴۰ هزار ساکن دارد.

این پروژه همچنین آلودگی ناشی از سیستم گرمایش منطقه‌ای را کاهش می‌دهد، زیرا راکتورهای کمکی جدید به‌واسطه مدرن‌تر بودن، انتشار گازهای گلخانه‌ای کمتری خواهد داشت.

نیروگاه‌های کمکی تأمین گرما در خدمت ساکنان بخارست

پروژه نیروگاه‌های حرارتی کوچک و سیار حدود ۲۷ میلیون یورو برای دولت محلی بخارست هزینه خواهد داشت که در یک دوره ۱۰ ماهه پرداخت خواهد شد. هر نیروگاه دارای یک کانتینر قابل حمل با تجهیزات تولید انرژی حرارتی، دیگ‌های آب گرم، لوله و سایر ملزومات مورد نیاز است.

این نیروگاه‌ها برای مدت سه سال، به‌طور عمده در طول زمستان، خدمات‌رسانی خواهد کرد و تا آن زمان نیروگاه بزرگ جدید در دست ساخت بخارست با عنوان تایتان تکمیل خواهد شد. پس از آن نیروگاه‌های سیار به سایر نقاط شهر منتقل خواهند شد تا ناکارآمدی سیستم گرمایش قدیمی شهری را در آن مناطق نیز جبران کنند.

کد خبر 652437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.