کیهان را بهتر از گذشته می‌شناسیم

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: طی یک سال گذشته، اقمار شناخته شده بیشتری به مشتری و زحل اضافه شد که این اقمار با رصد بسیار دقیق پژوهشگران کشف شده است.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به یافته‌های بشر پیرامون کیهان و دستاوردهای بشر طی یک سال گذشته در این حوزه، اظهار کرد: طی یک سال گذشته بشر اطلاعات بسیاری پیرامون کیهان به‌دست آورده که از جمله آن‌ها می‌توان به شناخت بیشتر عطارد اشاره کرد.

وی افزود: در بین دستاوردهای بشر طی یک سال گذشته در حوزه شناخت کیهان، اطلاعاتی که از سیاره عطارد به‌دست آمده و ویژگی‌هایی که از جو سیاره زهره آشکار شده قابل مشاهده است.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: علاوه بر این مسائل طی یک سال گذشته اقمار شناخته شده بیشتری به مشتری و زحل اضافه شد که این اقمار با رصد بسیار دقیق پژوهشگران کشف شده است.

وی تاکید کرد: به طور کلی می‌توان گفت که در سال گذشته شاهد طیف جامع و بسیار کاملی از یافته‌های مربوط به حوزه اخترفیزیک و کیهان‌شناسی، بوده‌ایم.

منتظری با اشاره به دسته‌بندی یافته‌های بشر طی یک سال گذشته گفت: بشر طی یک سال گذشته شاهد یافته‌ها و دستاوردهای بسیاری بود که از جمله آن‌ها پیرامون رازهای منظومه‌شمسی، کهکشان‌های اولیه و چگونگی شرایط بیگ‌بنگ بوده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ بشر اطلاعات بسیاری پیرامون کیهان و منظومه‌شمسی به‌دست آورد و در این سال شتاب‌دهنده‌ها نیز بسیار مورد توجه پژوهشگران قرار گرفت.

کد خبر 652384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.