۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
کاهش یک‌چهارمی زمان سفر در بروکسل

بروکسل پایتخت بلژیک با ارائه یک برنامه حمل‌ونقلی جدید، زمان سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر را تا ۲۵ درصد کاهش داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت حمل‌ونقل عمومی بروکسل از پیاده‌سازی یک طرح ترافیکی بهبودیافته در شهر با عنوان «جابه‌جایی بهتر» خبر داد که با تغییر مسیر و ایجاد خیابان‌های یک‌طرفه بیشتر، از حجم تردد خودروها در مرکز شهر کاست و به‌واسطه آن ترامواها و اتوبوس‌ها، موفق به کاهش پنج‌دقیقه‌ای زمان تردد خود در شهر شدند. به این ترتیب سرعت جابه‌جایی کاربران حمل‌ونقل عمومی بروکسل ۲۵ درصد افزایش یافت.

برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح ترافیکی با هدف ساماندهی ترافیک سنگینی که پایتخت بلژیک با آن مواجه است، از آگوست ۲۰۲۲ در دست انجام بود و با ارائه راهکارهایی برای هدایت ترافیک به دور از مرکز شهر و افزایش جذابیت منطقه برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران شش ماه پیش به اجرا گذاشته شد.

شرکت حمل‌ونقل عمومی بروکسل اعلام کرد که پیاده‌سازی طرح جابه‌جایی بهتر در مراحل ابتدایی به آشفتگی خیابان‌های شهری و افزایش تأخیر در زمان رسیدن وسایل‌نقلیه عمومی و شخصی به مقاصد موردنظر منجر شد، اما با گذشت شش ماه از اجرای آن وضعیت عادی شد و اکنون این طرح زمان تردد وسایل‌نقلیه عمومی را در شهر طی ساعات شلوغی پنج دقیقه کاهش داده است.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل عمومی توضیح داد که این تغییر به‌دلیل تطبیق مسیرهای رانندگی با سیستم جدید و به‌طور کلی کاهش تقاضا برای حمل‌ونقل شخصی رخ داده است و در آینده دستاوردهای بیشتری در زمینه حمل‌ونقل عمومی برای شهر خواهد داشت، زیرا روند ترافیک خودروها همچنان در حال سازگاری با شرایط جدید است.

مدیر این سازمان در حالی که کاهش ۲۵ درصدی در کل زمان سفر را نشان‌دهنده موفقیت برنامه و در بر داشتن منفعت برای شهر و شهروندان معرفی می‌کرد، افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده توسط شهر، در ماه فوریه، از زمان معرفی طرح جابه‌جایی بهتر تردد خودروها در پایتخت بلژیک، حدود ۱۹ درصد کاهش و تعداد دوچرخه‌سواران ۲۳ درصد هنگام صبح و ۱۳ درصد در ساعات شلوغی عصر افزایش یافته است که این امر حاکی از موفقیت طرح ترافیکی معرفی‌شده در دستیابی به اهداف بروکسل در زمینه حمل‌ونقل است.

کاهش یک‌چهارمی زمان سفر در بروکسل

کد خبر 652228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.