حضور ۶۹ هزار امدادگر هلال‌احمر در خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی

براساس اعلام دبیر کل جمعیت هلال‌احمر، در طرح نوروزی جمعیت هلال‌احمر کشور که از بیست‌وچهارم اسفندماه سال گذشته آغاز شد، ۶۹ هزار نفر از اعضای سازمان جوانان و امداد نجات حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر در آئین اختتامیه طرح نوروزی مازندران که در پایگاه نوروزی شهید بلباسی مستقر در محور ساری- قائم‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر کشور از بیست‌وچهارم اسفندماه سال گذشته آغاز شد، در این طرح ۶۹ هزار نفر از اعضای سازمان جوانان و امداد نجات حضور داشتند.

وی با بیان اینکه تعداد پایگاه‌ها و پست‌های نوروزی این نهاد را ۱۹۷۵ مورد است، افزود: در تعطیلات نوروزی امسال از نظر تعداد خدمات و عملیات در حوزه امداد و نجات رشد ۴۰ درصدی داشتیم.

همچنین ستاد خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر در اطلاعیه شماره ۹ خود از نجات جان ۵۶ هزار و ۶۷۵ نفر در عملیات‌های امداد و نجات نوروز ۱۴۰۲ خبر داد که متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

۱- ۶۹ هزار امدادگر و داوطلب هلال احمر مستقر در ۲۰۰۰ پایگاه در سراسر کشور در آماده‌ باش ۲۴ ساعته در بیست روز اخیر تلاش کردند تا با امداد و خدمات‌رسانی به کاهش تلفات جاده‌ای، ارائه خدمات درمانی به مسافران در ایام تعطیلات، اطلاع‌رسانی نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها، ارائه کمک‌های اولیه به مسافران نیازمند، کمک به رهاسازی و استقرار اضطراری مسافران گرفتار در مناطق کوهستانی و شرایط جوی و رهاسازی مصدومان در تصادفات در خدمت مردم باشند.

۲- علی‌رغم هشدار آموزش، تذکر و تلاش پلیس، هلال احمر و راهداری تاکنون بیش از ۶۰۰ تن جان خود را در حوادث جاده‌ای از دست داده‌اند.

۳- عملیات امداد برای نجات جان ۵۶ هزار و ۶۷۵ نفر، درمان سرپایی ۲۰ هزار و ۷۶۹ نفر، رهاسازی ۳۷۴ نفر در سوانح جاده‌ای، اسکان اضطراری چهار هزار و ۵۷۰ نفر در پی بروز شرایط جوی، انتقال یک هزار و ۵۱۹ نفر به مراکز درمانی بخشی از انجام وظیفه امدادگران در مدت اخیر بوده است.

۴- در ۲۰ روز گذشته مراکز درمانی هلال احمر به ۱۱۵ هزار نفر خدمات درمانی، توانبخشی و دارویی ارائه کرده‌اند.

۵ - ضمن توصیه مجدد و مکرر به مسافرانی که قصد بازگشت از تعطیلات نوروزی را دارند تاکید می‌کنیم توصیه‌های پلیس راهور، هلال احمر و راهداری را برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، اطلاع از وضعیت جوی جاده‌ها، انتخاب زمان مناسب برای رانندگی و اطمینان از ایمنی خودور را برای حفظ جان خود و سایر سرنشینان خودرو جدی بگیرند.

کد خبر 652218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.