امدادرسانی به ۴۷۰ نفر در طرح امدادونجات نوروزی چهارمحال‌وبختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال‌وبختیاری از امدادرسانی به ۴۷۰ نفر در طرح امدادونجات نوروزی چهارمحال‌وبختیاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مثنوی امروز _سه‌شنبه پانزدهم فروردین‌ماه_ در نشست خبری عملکرد نوروزی هلال‌احمر، اظهار کرد: در نوروز سال جاری اعضای جوان، داوطلب، امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری در قالب ۱۷ پست ثابت و سیار به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی کردند.

وی افزود: ۱۱۳ تیم سحاب در مناطق گردشگری و تفریحی استان حضور یافتند، ۶۶ هزار و ۷۴ نفر از ایستگاه سلامت جمعیت هلال‌احمر استان بهره‌مند شدند و به ۱۶ هزار و ۷۱۹ نفر نیز خدمات و مهارت‌های امدادی ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: ۲۳ هزار و ۴۶۱ نفر نیز به پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیک‌ساز) پیوستند، ۶۸۰۹ نفر از خیمه‌های نماز استفاده کردند و ۹۹۹۰ نفر از ۹ فضای دوستدار کودک بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: با آغاز طرح نوروزی جمعیت هلال‌احمر در چهارمحال و بختیاری، تاکنون ۴۳ حادثه در سطح استان رخ داده است و ۴۷۰ نفر دچار حادثه شده‌اند. امدادگران و نجاتگران در این حوادث موفق شدند ۳۰ نفر را نجات دهند و ۲۰ نفر را به مراکز درمانی منتقل کنند.

مثنوی با بیان اینکه ۷۳ خانوار در حوادث نوروزی سال جاری گرفتار شدند و ۳۹ نفر از آنها توسط جمعیت هلال‌احمر اسکان یافتند، افزود: در حوادث رخ داده، ۲۲۵ نیروی امدادی در قالب ۷۲ تیم عملیاتی به حادثه‌دیدگان خدمت‌رسانی کردند.

وی با اشاره به اجرای پویش هلال رحمت، اضافه کرد: ۱۱۶۰ بسته معیشتی و ۱۱۵۹ بسته غیرمعیشتی با مشارکت ۲۷۸ داوطلب به دست واجدان شرایط رسید و ۲۵ نفر به مرکز توانبخشی، ۳۶۵ نفر به مرکز درمانی و ۸۰۲ نفر نیز به داروخانه جمعیت هلال‌احمر مراجعه کردند.

کد خبر 652337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.