توقیف بیش از ۵۶ هزار خودرو به علت تخلف سرعت غیرمجاز

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در طرح نوروزی سال جاری ۵۶ هزار و ۲۸۱ دستگاه خودرو به علت ارتکاب تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های استان توقیف و اعمال قانون شدند.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در طرح نوروزی سال جاری که از بیست‌وچهارم اسفندماه ۱۴۰۱ تا پانزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۲، ۲۱۴۹ فقره تصادف در جاده‌های استان اصفهان رخ داد که از این تعداد ۲۸ فقره تصادف فوتی و ۳۲۲ فقره نیز تصادف جرحی و ۱۷۹۹ فقره نیز خسارتی بودند.

وی افزود: در طرح نوروزی سال جاری، ۳۰ نفر در حوادث رانندگی راه‌های برون‌شهری استان جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد کاهش داشته است؛ همچنین ۶۱۳ نفر در تصادفات مجروح شدند و از نظر تعداد مجروحان حوادث رانندگی، با افزایش ۲۳ درصدی مواجه بودیم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیشترین علل حوادث رانندگی در راه‌های برون‌شهری استان را نداشتن توجه به جلو و نداشتن توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و خواب آلودگی دانست و گفت: بیشترین تصادف فوتی مربوط به محور اردستان به نائین و بیشترین تصادف جرحی نیز مربوط به محور انارک بوده است.

وی بیشترین ساعات تصادفات فوتی را بین شش تا هشت صبح و بیشترین ساعات در تصادفات جرحی را بین ۱۴ تا ۱۸ عصر اعلام و اضافه کرد: ۶۰ درصد کل تصادفات در روز، ۴۰ درصد تصادفات در شب اتفاق افتادند، ۶۰ درصد تصادفات نیز در ۳۰ کیلومتری نزدیک شهرهای استان رخ دادند و بیشترین نوع تصادفات با ۴۴ درصد مربوط به واژگونی بود.

سرهنگ زارع با بیان اینکه در ۷۸ درصد از تصادفات خودروی سواری دخیل بود، خاطرنشان کرد: در ۳۰ درصد از تصادفات نیز به ترتیب خودروهای سواری پژو و پراید دخیل بودند و ۵۰ درصد از جان باختگان در حوادث رانندگی راه‌های برون‌شهری را افراد غیربومی و مسافر تشکیل می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: از نظر سنی، ۴۶ درصد جان باختگان میانسال، ۳۳ درصد جوان و سه درصد نوجوان بودند. بیشترین راه‌های برون‌شهری استان اصفهان را آزادراه و بزرگراه تشکیل می‌دهند و به همین جهت بیشتر رانندگان در راه‌های برون‌شهری استان مرتکب تخلف سرعت غیرمجاز می‌شوند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان اضافه کرد: در طرح نوروزی سال جاری ۵۶ هزار و ۲۸۱ دستگاه خودرو به علت تخلف سرعت غیرمجاز توقیف شدند و مورد اعمال قانون قرار گرفتند. برخورد با تخلفات حادثه‌ساز یکی از اولویت‌های اصلی پلیس راه استان اصفهان است و در همین مدت ۳۳۴۷ دستگاه خودرو به علت ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز به صورت ساعتی و روزانه توقیف شدند و مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۲۰ ایستگاه امنیت و سلامت در جاده‌های یکنواخت استان، گفت: طرح ابتکاری توقف و حرکت در محورهای شرقی و کویری استان اصفهان در سال جاری اجرا و بیش از شش هزار دستگاه خودرو در این طرح توسط مأموران متوقف و از رانندگان خواسته شد تا پس از استراحتی کوتاه و رفع خستگی به رانندگی بپردازند.

کد خبر 652613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.