ارائه بیش از ۵۳ هزار خدمت به مسافران/ رتبه قابل توجه هلال‌احمر اصفهان در پاسخگویی به حوادث

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به ارائه بیش از ۵۳ هزار خدمت به مسافران در طرح امدادونجات نوروزی، گفت: استان اصفهان در سال جاری دارای رتبه اول و دوم پاسخگویی به حوادث است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سلیمانی امروز _دوشنبه چهاردهم فروردین‌ماه_ در مراسم اختتامیه طرح ملی خدمات بشردوستانه جوانان جمعیت هلال‌احمر، اظهار کرد: طرح ملی خدمات بشردوستانه ۲۳ سال است که در حال اجرا است و همکاران در پست‌های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در سال جاری با رویکرد جدید ایجاد نشاط اجتماعی متناسب با شعار این طرح برابر با «جوانان، سفیران ایمنی، آرامش، امنیت و نشاط اجتماعی» تلاش کردند تا مسافران در پست‌های فراهم آورده شده، استراحت و توقفی داشته باشند.

وی افزود: با وجود تلاش‌های انجام شده، برگزاری جلسات متعدد و اطلاع‌رسانی‌های گسترده، همچنان شاهد افزایش رخداد حوادث روبه‌رو هستیم. در سال جاری تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث در سطح استان کاهش یافت، اما حجم تصادفات به علت کریدور بودن استان اصفهان، با افزایش حجم حوادث روبه‌رو بودیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان در سال جاری دارای رتبه اول و دوم پاسخگویی به حوادث است و در عین حال تلاش‌های همکاران در حوزه جوانان برای توصیه نکات ایمنی و ترافیکی، نقش بسیار مؤثری ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه آموزش دارای نقشی حائز اهمیت است، ادامه داد: خدمات ارائه شده از جمله راهنمایی مسافران نوروزی و ارائه آموزش‌های کوتاه امدادی، دارای تنوع بوده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. توصیه‌های ایمنی، ترافیکی و اجرای پوشش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) از سایر موضوعاتی بود که در طرح نوروزی در دستور کار قرار گرفت.

سلیمانی تصریح کرد: بیشتر تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها و در ساعت بعدازظهر اتفاق می‌افتاد و سعی بر این بوده است که با ارائه توصیه‌های ترافیکی و ایمنی، در کاهش تصادفات نقش داشته باشیم. در فضاهای در نظر گرفته شده تحت عنوان فضای دوستدار کودک، آموزش‌های امدادی و ترافیکی به کودکان به عنوان سفیران و پلیس‌های ایمنی، ارائه شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به تقارن ایام نوروز با ایام ماه مبارک رمضان، در راستای ارائه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، استقرار روحانیت در پست‌های نوروزی به منظور اقامه نماز جماعت و مشاوره‌های فرهنگی، هماهنگی با دفتر آیت‌الله مهدوی انجام شده بود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: بیشتر از ۲۰ پست ثابت در نظر گرفته شد و نیروهای این جمعیت در قالب اکیپ سحاب، در میدان نقش‌جهان، حاشیه زاینده‌رود و باغ بهادران با به صورت دوچرخه‌سوار آماده خدمت‌رسانی به مسافران بودند، نیروهای سحاب، سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه هستند که خدمات پست‌های ثابت را به صورت سیار ارائه می‌کنند.

وی افزود: از بیست‌وپنجم اسفند تا روز گذشته _یکشنبه سیزدهم فروردین‌ماه_ ۱۴ هزار و ۷۲۹ نفر از ایستگاه‌های پایش سلامت و تست فشار و قند خون، ۶۴۵۷ نفر از خدمات اکیپ سحاب، ۸۵۹۲ نفر از خدمات فضاهای دوستدار کودک، ۷۹۶۵ نفر از خیمه‌های نماز و ۵۷۷۷ نفر از خدمات طرح بهرفت بهره‌مند شدند.

سلیمانی با بیان اینکه به طور کلی ۵۳ هزار و ۶۵۳ خدمت ارائه شده است، ادامه داد: در بازه زمانی مذکور، ۱۷۵۵ نفر در ۲۰ پست جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان ارائه خدمت کردند و حدود ۵۰ نفر نیز به عنوان تیم پشتیبان و حمایت‌کننده، همراه نیروهای این جمعیت بودند.

کد خبر 652134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.