جشنواره غذای ملل در مشهد برگزار می‌شود/لزوم تقویت تعاملات فرهنگی شهرها

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شعار امسال شورای ششم و مدیریت شهری این کلان‌شهر «مشهد جهان‌شهر برکت و کرامت» است، لذا درصدد هستیم این رویکرد و شعار را به تمام کشورهای مسلمان صادر کنیم.

مجید دبیریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری جشنواره غذای ملل اظهار کرد: شش کشور در این جشنواره حضور دارند که آداب و رسوم مشترک خود را به اشتراک می‌گذارند و زمینه تعامل‌های بیشتر بین ملت‌ها فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های تحقق این مهم، می‌تواند برگزاری رویدادهای بین‌المللی باشد، افزود: مشهدالرضا (ع) در چنین برنامه‌هایی می‌تواند پیشتاز باشد که شایسته تقدیر است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره غذا در حاشیه شهر پیش‌بینی شده است که در آن، ملیت‌ها و اقوام مختلفی حضور دارند، تصریح کرد: برگزاری این رویدادها در حاشیه شهر، با استقبال پرشورتر مردم همراه می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون برنامه‌هایی همچون خیابان غذا اجرا شده است، گفت: جشنواره غذای ملل، رویدادی ملی و بین‌المللی بوده و همین امر آن را متفاوت کرده است.

دبیریان ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی و پرداختن به موضوعات جهان‌شهری مشهدالرضا (ع)، تقویت تعاملات فرهنگی با سایر شهرها و تمرکز بر اشتراک‌های این حوزه، از جمله موضوعاتی است که باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی تصریح کرد: شعار امسال شورای ششم و مدیریت شهری این کلان‌شهر «مشهد جهان‌شهر برکت و کرامت» است، لذا درصدد هستیم این رویکرد و شعار را به تمام کشورهای مسلمان صادر کنیم.

کد خبر 652058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.