مدیریت آب با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و ابر هیبریدی

مدیریت آب در سراسر جهان به‌ویژه برای جوامع آسیب‌پذیر یک چالش بزرگ است که نشان می‌دهد غلبه بر آن به بهره‌گیری از راهکارهای فناورانه و هوشمند نیاز دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، بیش از دو میلیارد نفر از ساکنان زمین در کشورهایی زندگی می‌کنند که دچار تنش آبی هستند. انتظار می‌رود این چالش در بعضی مناطق به دلیل تغییرات آب‌وهوایی و رشد جمعیت تشدید شود. از سوی دیگر مدیریت آب برای آسیب‌پذیرترین جوامع جهان یک چالش بزرگ است و نیاز عمیقی به استفاده از راهکارهایی فناورانه در سراسر جهان احساس می‌شود که در مسیر غلبه بر چالش‌های آب از جمله کمبود، آلودگی یا حفظ آن، از جوامع مختلف سراسر جهان حمایت می‌کند.

در این راستا خدمات فناوری جهانی «آی‌بی‌ام» درصدد حمایت از پروژه‌هایی برآمده است که به بهبود دسترسی عادلانه به آب آشامیدنی سالم برای همه، بهبود کیفیت آب از طریق کاهش آلودگی، افزایش بهره‌وری مصرف آب در تمام بخش‌ها، حفاظت و احیای اکوسیستم‌های مرتبط با آب، افزایش مدیریت بهداشت و سلامتی جهانی و کاهش تعداد افراد درگیر با کم‌آبی کمک می‌کند.

این نهاد در حال پذیرش پیشنهادهایی از سازمان‌های غیرانتفاعی و دولتی در سطح جهان است تا گروه بعدی شتاب‌دهنده پایداری خود را با هدف تمرکز بر راه‌حل‌های مدیریت آب برای جمعیت‌های آسیب‌پذیر تشکیل دهد. این گروه قرار است در ادامه فعالیت‌های گروه‌های قبلی تشکیل شود که بر انرژی پاک و کشاورزی پایدار تمرکز داشتند و در مسیر خود از فناوری‌های ابر هیبریدی و هوش مصنوعی آی‌بی‌ام، همچنین راهنمایی‌های گروهی از متخصصان مربوطه به‌منظور ارتقا و گسترش مقیاس پروژه‌ها بهره‌مند خواهد بود.

مدیریت آب با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و ابر هیبریدی

نخستین معیار انتخاب آی‌بی‌ام در پذیرش عضو برای این گروه، ظرفیت و آمادگی سازمان متقاضی برای حمایت از جوامعی است که در برابر تهدیدات مرتبط با آب آسیب‌پذیر هستند. توانایی امکان‌سنجی فنی و پایداری راه‌حل‌های پیش‌بینی‌شده و شفافیت در اندازه‌گیری و گزارش‌دهی از دیگر شرایط پذیرش است.

نوآوری در فضای مدیریت آب برای رسیدن به ششمین هدف توسعه پایدار سازمان ملل با تمرکز بر موضوع آب و فاضلاب کلیدی است، بنابراین سازمان‌های مبتکری که برای شرکت در گروه شتاب‌دهنده پایدار آب آی‌بی‌ام انتخاب می‌شوند، فرصتی قابل‌توجه برای تأثیرگذاری بر رفع این بحران با بهره‌گیری از کمک‌های فناوانه و تخصص شبکه آی‌بی‌ام در سراسر اکوسیستم بزرگ حفاظت از آب به‌شمار می‌رود.

سازمان‌ها می‌توانند پایان ماه می سال جاری طرح‌های غیرانتفاعی و دولتی خود با تمرکز بر مدیریت آب را به سازمان مربوطه اراده دهند و طرح‌های منتخب در نوامبر ۲۰۲۳ اعلام خواهد شد.

کد خبر 652037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.