افزایش بودجه ۶۷ میلیون دلاری صندوق جهانی هوای پاک

صندوق جهانی هوای پاک از افزایش ۶۷ میلیون دلاری بودجه خود در راستای کمک به افزایش تعهدات رهبران شهرها، دولت‌ها و بخش‌های خصوصی برای مقابله با آلودگی هوا در سراسر جهان خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، صندوق جهانی هوای پاک به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان جهان که دارای بودجه بشردوستانه مختص مقابله با آلودگی هوا است، از بودجه‌ای ۶۷ میلیون دلاری طی چهار سال بهره‌مند شد تا به اقدامات مربوط به بهبود کیفیت هوای خود سرعت ببخشد.

داده‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO) نشان می‌دهد که ۹۹ درصد از جمعیت جهان هوایی را تنفس می‌کنند که محدودیت‌های دستورالعمل‌های هوای پاک این سازمان را نقض می‌کند. به این ترتیب تقریباً هفت میلیون نفر سالانه به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند که این رقم دو برابر افرادی است که در اثر مالاریا، سل و ابتلای به ایدز فوت می‌کنند.

این سازمان تأکید کرد که آلودگی هوا ارتباط تنگاتنگی با تغییرات اقلیمی دارد، چراکه این دو به‌طور معمول به‌دنبال شرایط و دلایل مشابهی اتفاق می‌افتند. برای مثال آلاینده‌هایی مانند کربن سیاه باعث افزایش ۴۵ درصدی دمای فعلی جهانی می‌شوند. این حقیقت جنبش‌های هوای پاک را در یک مقطع حساس قرار می‌دهد.

افزایش بودجه ۶۷ میلیون دلاری صندوق جهانی هوای پاک

بنیانگذار و مدیر اجرایی صندوق هوای پاک، خاطرنشان کرد که به‌رغم پیشرفت‌های قابل‌توجه در چهار سال گذشته، باید اقدامات بیشتری برای کاهش آلودگی هوا، نجات جان میلیون‌ها نفر، کاهش آسیب‌های بزرگ سلامتی و مقابله با تغییرات آب‌وهوایی انجام شود که یکی از این اقدامات افزایش سرمایه‌گذاری‌ها روی هوای پاک است. این سرمایه‌گذاری‌ها به تسریع اقدامات موردنیاز در کشورهای بیشتر و اجرای تعهدات رهبران شهرها، دولت‌ها و بخش‌های خصوصی برای مقابله با آلودگی هوا کمک می‌کند.

وی افزود: صندوق هوای پاک قصد دارد طی چهار سال آینده در مجموع ۲۵۰ میلیون دلار بودجه به برنامه‌ریزی کیفیت هوا تخصیص دهد و برای تضمین پیشرفت‌های قابل توجه در کاهش آلودگی هوا در حداقل هشت کشور و ۵۵ شهر تلاش خواهد کرد. این سازمان همچنین حداقل ۷۵ شرکت چندملیتی را تشویق می‌کند تا نسبت به تعیین و اجرای برنامه‌های بلندپروازانه برای کاهش ردپای آلودگی هوا در زنجیره ارزش خود متعهد شوند.

صندوق جهانی هوای پاک همچنین تأکید ویژه‌ای بر همکاری با جوامع مردمی دارد تا اطمینان حاصل کند مزایای هوای پاک تمام اقشار ساکن در جوامع سراسر دنیا را در بر می‌گیرد، چراکه در کنار بحران آب‌وهوا، آلودگی هوا یکی از بدترین شرایط اضطراری سلامت عمومی به‌شمار می‌رود که جهان امروز با آن مواجه است.

کد خبر 651977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.