اسکان بیش از یک‌میلیون مسافر در شهر زندگی / سنگ‌تمام اصفهانی‌ها برای مسافران نوروزی

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در طول ۱۷ شب فعالیت این ستاد، یک میلیون و ۷۲ هزار و ۷۰۳ مسافر نوروزی در نصف‌جهان اسکان یافتند و مردم و مسئولان این دیار برای میزبانی از آن‌ها سنگ‌تمام گذاشتند.

جواد شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از بیست‌وپنجم اسفندماه سال گذشته تا روز سیزدهم فروردین‌ماه امسال و طی مدت ۱۷ شب میزبانی از مسافران نوروزی، یک میلیون و ۷۲ هزار و ۷۰۳ نفر در شهر اصفهان اسکان یافتند و مردم و مسئولان این دیار برای میزبانی از آن‌ها سنگ‌تمام گذاشتند.

وی افزود: در طول ۱۷ شب میزبانی از مسافران نوروزی، مشکلی در زمینه اسکان آن‌ها به‌وجود نیامد و تمام مسافران در محل‌هایی که انتخاب کرده بودند، اسکان یافتند.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اولویت‌بندی ستاد، تمام مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها، میهمان‌پذیرها، مدارس آموزش‌وپرورش، منازل استیجاری، خوابگاه‌های غیرانتفاعی خودگردان دانشجویی و سایر مکان‌های پیش‌بینی شده از جمله سالن‌های ورزشی در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفت و هیچ‌یک از مسافران در طول اقامت خود در اصفهان مشکلی برای اسکان نداشتند.

وی ادامه داد: برای حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری به دلیل رکود سال‌های اخیر این حوزه و مطابق سنوات گذشته، اولویت اول اسکان مسافران نوروزی در اصفهان، هتل‌ها و میهمان‌پذیرها تعریف شد و در مجموع ۱۰۵ هتل که توسط جامعه حرفه‌ای هتل‌داران برای اسکان مسافران نوروزی اعلام آمادگی کرده بود، بیش از ۱۰۵ هزار نفر شب‌خواب را در خود اسکان دادند.

شفیعی تصریح کرد: از مجموع ۲۵ میهمان‌پذیر معرفی شده توسط اتحادیه صنف مهمان‌پذیران، بالغ بر ۱۳ هزار نفر شب‌خواب در این میهمان‌پذیرها مستقر شدند.

وی افزود: در اولویت دوم و استفاده از ظرفیت اسکان مسافران در مدارس آموزش و پرورش، از مجموع هفت هزار فضای اسکان در ۶۰۰ مدرسه‌، بالغ بر ۳۴۰ هزار نفر شب‌خواب در ایام نوروز در این کلاس‌ها مستقر شدند و بنا به اعلام رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، این استان در نوروز ۱۴۰۲ رتبه دوم اسکان فرهنگیان در کشور را کسب کرده است.

اسکان ۲۰۰ هزار مسافر شب‌خواب در منازل استیجاری اصفهان

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: از مجموع ۳۲۰۰ منزل استیجاری که در اختیار مشاوران املاک مجاز و مورد تأیید اتحادیه مشاوران املاک قرار داشت، بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر شب‌خواب اسکان یافتند.

وی با بیان اینکه در ۱۵ خوابگاه خودگردان دانشجویی بالغ بر ۱۰ هزار نفر شب‌خواب اسکان یافتند، گفت: اولویت آخر اسکان مسافران نوروزی در اصفهان، مجموعه فرهنگی تفریحی و گردشگری باغ فدک بود که به‌عنوان اولویت پنجم و تنها کمپ روباز اسکان مسافران نوروزی به‌صورت چادر خواب، ۲۰ هزار خودرو پذیرش شد.

شفیعی اظهار کرد: با توجه به افزایش ورود مسافران و شرایط برودت هوا و بارش باران از مجموع ورزشگاه‌هایی که در شرایط اضطرار برای اقامت مسافران استفاده شد، بیش از ۲۰ هزار نفر شب‌خواب در این مکان‌ها اسکان یافتند.

وی ادامه داد: یکی از کمیته‌های فعال به صورت شبانه‌روزی در ستاد خدمات سفر شهر اصفهان، کمیته ایمنی و حوادث بود که تنها در باغ فدک جهت بازدیدهای شبانه به منظور برقراری ایمنی و جلوگیری از هر گونه حادثه، ۱۵۰ نفر در دو شیفت کاری به‌همراه دو دستگاه خودروی اطفائیه سبک و دو دستگاه موتورسیکلت مجهز به خاموش‌کننده در مجموعه باغ فدک مستقر و از جمله اقدامات این کمیته خارج کردن ۱۵۶۱ وسیله گرمایشی غیرمجاز از جمله کپسول پیک‌نیک از چادرهای مسافران بود که هر یک از این کپسول‌ها می‌توانست باعث حادثه شود اما با تلاش شبانه‌روزی و جهادی اعضای این کمیته، هیچ حادثه‌ای در این ایام در باغ فدک و سالن‌های ورزشی اتفاق نیفتاد.

پیش‌بینی‌ها برای اسکان مسافران عید فطر و تابستان در اصفهان انجام شده است

شفیعی تصریح کرد: از تمام نهادهای خارج از مجموعه شهرداری اصفهان از جمله اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، اداره کل ورزش و جوانان، اتاق اصناف، جامعه حرفه‌ای هتل‌داران، اتحادیه میهمان‌پذیرها، اتحادیه مشاوران املاک، خوابگاه‌های غیرانتفاعی خودگردان دانشجویی، همکاران در شهرداری‌های مناطق پانزده‌گانه و کمیته‌های ستاد خدمات سفر شهر اصفهان به ویژه کارکنان کمیته‌های قضائی و انتظامی همچنین کمیته اطلاع‌رسانی به‌ویژه کارکنان اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان که برای اجرای هرچه بهتر اسکان مسافران و گردشگران، این کمیته را یاری کردند، قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۱ ستاد به ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تغییر پیدا کرد و با توجه به در پیش‌ بودن تعطیلات عید سعید فطر و تابستان، مقدمات و پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان مسافران و گردشگران انجام شده است که امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب، اوقاتی خوش را برای مسافران نصف‌جهان رقم بزنیم.

کد خبر 651801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.