«سیزده‌بدر» روز آشتی با طبیعت / با فضای سبز شهر مهربان باشیم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه «سیزده‌بدر» روز آشتی با طبیعت است، گفت: طبیعت سخاوتمندانه موهبت‌های خویش را در اختیار انسان‌ها می‌گذارد، لذا رعایت نکاتی برای حفظ این عرصه‌ها ضروری است.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گل‌ها و گیاهان، قلب تپنده شهر هستند، زیرا با ایجاد حال و هوای مطبوع، اکسیژن‌رسانی، بهبود دمای هوا، افزایش رطوبت هوا، کاهش آلودگی صوتی، مانند قلبی پرتپش باعث خون‌رسانی به شریان‌های شهر می‌شوند.

وی با بیان اینکه سیزده‌بدر روز آشتی با طبیعت است، افزود: طبیعت سخاوتمندانه موهبت‌های خویش را در اختیار انسان‌ها می‌گذارد، لذا رعایت نکاتی برای حفظ این عرصه‌ها ضروری است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به نکات ضروری روز طبیعت خاطرنشان کرد: خودداری از نصب طناب و آویختن وسایل روی شاخه درختان، استفاده از زغال به‌جای شکستن شاخه‌ها، خودداری از قراردادن ظروف داغ روی چمن‌ها، بازی‌نکردن در محوطه چمن‌کاری و گل‌کاری شهر، پرهیز از ریختن زباله در اطراف درختان، باغچه گل‌ها و چیدن گل‌ها و خودداری از اتراق کردن زیر درختان از جمله این موارد است.

وی گفت: شهروندان همواره در صورت مشاهده سقوط درخت یا در حال سقوط بودن آن موارد را به‌سرعت با شماره تلفن ۱۳۷ مطرح کنند تا پیگیری لازم انجام شود.

کد خبر 651750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.