استقرار اتوبوس آمبولانس و موتورلانس‌های اورژانس اصفهان به منظور پوشش سفرهای نوروزی

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان از استقرار اتوبوس آمبولانس و موتورلانس‌های اورژانس اصفهان به منظور پوشش سفرهای نوروزی خبر داد.

فرهاد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح امداد سلامت نوروزی تا دهمین روز از فروردین‌ماه ۱۴۰۲، واحد امدادی اورژانس موتوری شهرستان اصفهان به ۱۱۵ مأموریت اعزام و به بیماران و مصدومان امدادرسانی کرده است.

وی افزود: درحال‌حاضر دو واحد امدادی موتوری اورژانس در مرکز شهر اصفهان و یک واحد امدادی موتوری در شهرستان شهرضا مستقر و مشغول امدادرسانی هستند. موتورلانس به منظور پایش و درمان بیماران و مصدومان، طراحی و تجهیز شده است و به عنوان واحد امدادی پیشرو برای بیمارِ در وضعیت بحرانی که نیاز به دریافت اقدامات فوری اورژانس دارد، همزمان با آمبولانس از نزدیک‌ترین محل اعزام می‌شود.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان تصریح کرد: تعیین و تکلیف ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در امدادرسانی به بیماران غیربحرانی و استقرار در محل‌های خاص به منظور انجام مأموریت‌های احتمالی در کوتاه‌ترین زمان، از سایر موارد اعزام اورژانس موتوری است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش مسافرت‌های نوروزی به استان اصفهان و افزایش تردد مسافران در مسیرهای شریانی و احتمال وقوع حوادث و تصادفات جاده‌ای، از آغاز طرح امداد سلامت نوروزی ۱۴۰۲ اتوبوس آمبولانس اورژانس استان اصفهان در سه‌راهی جندق مستقر شده و آماده امدادرسانی به مسافران نوروزی است.

حیدری با بیان اینکه طرح امداد سلامت نوروزی از روز بیست‌وپنجم اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز به کار کرده است، خاطرنشان کرد: در طرح امداد نوروزی، ۱۶۱ پایگاه فوریت‌های پزشکی و ۱۸ ایستگاه سلامت نوروزی به شهروندان و مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند.

کد خبر 651479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.