تحقق رویکرد شهر ۱۵ دقیقه‌ای در بارسلونا با پلتفرم دوقلوی دیجیتال

شهرداری بارسلونا برای تحقق هدف شهر ۱۵ دقیقه‌ای، پلتفرم هوشمند دوقلوی دیجیتال را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر بارسلونا و مرکز ابررایانه این شهر اولین نتایج حاصل از یک پلتفرم هوشمند مشترک به نام دوقلوی دیجیتال Digital Twin را ارائه کردند که امکان اجرای مفهوم شهر ۱۵ دقیقه‌ای را به صورت محلی فراهم می‌کند.

به گفته مقامات، این اقدام اثبات مفهومی است که به عنوان نقطه شروعی برای تحلیل‌های دقیق‌تر عمل می‌کند. از طریق ایجاد دوقلوهای دیجیتال شهری، شبیه‌سازی‌هایی با هدف نهایی بهینه‌سازی طراحی سیاست‌های عمومی انجام خواهد شد.

شهرها مجموعه‌ای از سیستم‌های بسیار پیچیده هستند. هدف از توسعه دوقلوی دیجیتال شهر، نزدیک شدن به درک پدیده شهری از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها، ارزیابی منابع، درک دسترسی به خدمات و کار با مدل‌هایی بوده است که به ساده‌سازی این پیچیدگی کمک می‌کند.

این مدل‌ها اجازه کار با فرضیه‌ها و تجسم چندین متغیر یا ترکیبی از متغیرها را فراهم می‌آورد که می‌توانند هنگام تصمیم‌گیری حیاتی باشند.

تحقق رویکرد شهر ۱۵ دقیقه‌ای در بارسلونا با پلتفرم دوقلوی دیجیتال

مزیتی که Digital Twins نسبت به رویکردهای قبلی برای تجزیه و تحلیل و تجسم داده ارائه می‌دهد این است که امکان ادغام داده‌ها از منابع متعدد در زمان واقعی و ارزیابی سناریوهای آینده را از طریق شبیه‌سازی‌های پیچیده فراهم می‌کند. توسعه این ابزارها امکان مدیریت کارآمدتر منابع را فراهم می‌کند.

واقعیت این است که آزمایش گزینه‌های مختلف برای حل یک مشکل در دوقلوهای دیجیتال می‌تواند نتایج را پیش‌بینی کند. بنابراین، آنها ابزاری است که در آینده باید به شورای شهر بارسلونا کمک کند تا صحیح‌ترین تصمیمات را برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان اتخاذ کند.

کد خبر 651399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.