مقصر اصلی تاخیر در پرداخت حقوق معلمان، آموزش و پرورش است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مقصر اصلی تاخیر در پرداخت حقوق معلمان را وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: در صورتی که وزارت آموزش و پرورش به موقع اقدامات لازم را انجام می‌داد شاهد آن نبودیم که سازمان برنامه و بودجه ناگهان شب عید با درخواست وزارت آموزش و پرورش برای بودجه روبه‌رو شود.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره تأخیر در پرداخت مطالبات فرهنگیان اظهار کرد: معتقدم که وزارت آموزش و پرورش در این موضوع بی‌تقصیر نیست زیرا نتوانسته است به طور دقیق و در موعد مقرر، وضعیت رتبه‌بندی معلمان را عملیاتی کند.

وی با اشاره به گذشت بیش از یک سال از مصوبه مجلس در زمینه رتبه‌بندی افزود: در این مدت وزارت آموزش و پرورش خود را مشغول کارها و مسائل دیگر کرد و این باعث شد از موضوع رتبه‌بندی غافل شود و نتواند به موقع آئین‌نامه آن را تصویب کند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی روند امتیازدهی وزارت آموزش و پرورش به معلمان را بسیار کند دانست و خاطرنشان کرد: از سوی دیگر پیش‌بینی‌هایی که باید با تهیه آئین‌نامه‌ها و موارد لازم در بودجه انجام می‌شد و دستورالعمل‌هایی که باید برای نواحی و مناطق آموزش و پرورش در جهت مشخص کردن رتبه معلمان ابلاغ می‌شد، صورت نگرفت.

وی مقصر اصلی تأخیر در پرداخت حقوق معلمان را وزارت آموزش و پرورش معرفی کرد و گفت: در صورتی که وزارت آموزش و پرورش به موقع اقدامات لازم را انجام می‌داد، به طور حتم شاهد آن نبودیم که سازمان برنامه و بودجه ناگهان شب عید با درخواست وزارت آموزش و پرورش برای دریافت بودجه روبه‌رو شود.

آصفری با انتقاد از اعلام نیاز وزارت آموزش و پرورش به بودجه در دقیقه ۹۰ تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش باید ابتدا برای اعلام بودجه مورد نیاز اقدام می‌کرد نه اینکه دقیقه ۹۰ آن را اعلام کند، بنابراین مقصر اصلی این موضوع را بیشتر وزارت آموزش و پرورش می‌دانم تا سازمان برنامه و بودجه که نتوانسته است به موقع آئین‌نامه و دستورالعمل رتبه‌بندی معلمان را در کشور تهیه کنند.

وی با اشاره به گذشت بیش از یک سال از مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمینه رتبه‌بندی ادامه داد: با گذشت یک سال هنوز مسئولان وزارت آموزش و پرورش در راهروها و کریدورهای این وزارتخانه به دنبال دستورالعمل و آئین‌نامه برای این موضوع بودند، در حالی که باید به موقع این کار را انجام می‌دادند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی درباره پیگیری‌های صورت گرفته برای پرداخت حقوق معلمان گفت: روز بیست‌ونهم اسفندماه از طریق سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش و مجلس پیگیر حل این مشکل بودم که قول دادند مطالبات در ساعات پایانی سال پرداخت شود اما موضوع دیگر درباره چگونگی پرداخت مطالبات است که با رتبه‌بندی پرداخت نشد.

وی تصریح کرد: برای پرداخت مطالبات تنها با یک ماه رتبه‌بندی اقدام شد، در حالی که معتقدم نه سازمان برنامه و بودجه بلکه وزارت آموزش و پرورش باید پاسخگوی این مسئله باشد.

کد خبر 651292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.