فرح‌آباد سایت بین‌المللی معرفی شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با توجه به ظرفیت‌های بسیار شهر تاریخی فرح‌آباد، گفت: این شهر می‌تواند به عنوان به معنای واقعی یک سایت بین‌المللی معرفی شود.

به گزارش ایمنا، صادق برزگر شامگاه امروز_ چهارشنبه نهم فروردین‌ماه_ در نشست با مدیرکل امور پایگاه‌های کشور با توجه به ظرفیت‌های بسیار شهر تاریخی فرح‌آباد، اظهار کرد: فرح‌آباد می‌تواند به معنای واقعی به عنوان یک سایت بین‌المللی معرفی شود.

وی با بیان اینکه شمال کشور همیشه به جاذبه‌های طبیعی معرفی شده است، تصریح کرد: جاذبه‌های تاریخی و میراثی مازندران هم معرفی شوند.

برزگر با اشاره به قطار گردشگری در استان، گفت: قطار گردشگری از تهران تا سوادکوه فعال است گردشگران بسیاری استقبال می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با تاکید بر اینکه جنگل‌های هیرکانی باید احیا شوند، پروژه راه آهن و جنگل‌های هیرکانی در دستور کار باید قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ برج مقبره آرامگاهی در مازندران، گفت: با توجه به این تعداد برج مقبره آرامگاهی در استان باید برای ایجاد پایگاه به این نام برنامه‌ریزی صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ادامه داد: حوزه میراث فرهنگی مازندران ظرفیت‌های بالایی دارد که باید برنامه محور باشد.

برزگر تاکید کرد: جلسه شورای راهبردی برای پایگاه جهانی عباس آباد باید در دستور کار قرار گیرد.

وی از فروش ۱۲ میلیارد تومانی صنایع دستی در نمایشگاه‌های نوروزی خبر داد و گفت: ۸۱۵ غرفه در قالب ۲۲ نمایشگاه صنایع دستی در استان برپا شده است.

منبع: مهر

کد خبر 651110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.