کاهش ۴۲ درصدی جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای اصفهان

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کاهش ۴۲ درصدی تعداد جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای این استان خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی در بیست‌وچهارم اسفندماه تاکنون ۱۶۸۶ فقره تصادف در مسیرهای برون‌شهری استان اصفهان رخ داده است.

وی افزود: از این تعداد ۲۰ فقره تصادف فوتی بودند که ۲۲ نفر در این تصادفات جان باختند و در مقایسه تعداد جان‌باختگان تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۴۲ درصدی مواجه هستیم.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در این مدت ۲۲۹ فقره تصادف جرحی رخ داده است که ۴۳۰ نفر در این تصادفات مجروح شدند و ۱۴۳۷ فقره تصادف نیز خسارتی بودند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیشترین علت تصادفات را نداشتن توجه به جلو اعلام کرد و ادامه داد: پرتصادف‌ترین محور استان در این ایام محور نائین _ اردستان و بالعکس بود، بیشترین تصادفات فوتی و جرحی در این محور رخ داده است.

وی با بیان اینکه خستگی و خواب‌آلودگی دومین علت حوادث رانندگی در جاده‌های استان اصفهان است، تصریح کرد: ۴۱ درصد از تصادفات فوتی و جرحی استان، مربوط به واژگونی خودروها و علت بیشتر آنها خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است.

زارع از صدور ۱۱۹ هزار و ۱۹۰ برگ جریمه برای رانندگان متخلف در جاده‌های استان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: بیشترین تخلف ثبت شده مربوط به سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی بوده است.

وی سخت‌گیری‌های پلیس با تخلفات رانندگان را به نفع خود آنها دانست و اضافه کرد: لازمه رانندگی بدون حادثه، رعایت قوانین و مقررات است، به رانندگان توصیه می‌کنیم در این ایام با رعایت سرعت مطمئنه و در کمال صبر، حوصله و با آرامش کافی به رانندگی بپردازند و از سفر خود لذت ببرند.

کد خبر 651065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.