رشد ۴۴ درصدی وزن واردات گمرکات استان اصفهان در سال ۱۴۰۱

مدیرکل گمرکات اصفهان گفت: در سال گذشته ۱۶۶ هزار و ۴۳۶ تن کالا به ارزش ۷۶۱ میلیون و ۳۴۲ هزار دلار از طریق گمرکات این استان ترخیص شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزن ۴۴ درصد رشد و از نظر ارزش ۱۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایمنا، رسول کوهستانی‌پژوه درباره واردات کالا از طریق گمرکات استان اصفهان، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۶۶ هزار و ۴۳۶ تن کالا به ارزش ۷۶۱ میلیون و ۳۴۲ هزار دلار از طریق گمرکات استان ترخیص شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزن ۴۴ درصد رشد و از نظر ارزش ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: طی این مدت تشریفات واردات از طریق گمرک اصفهان ۸۰ هزار تن و به ارزش ۴۷۶ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار بوده که ۶۳ درصد از کل واردات گمرکات استان را به خود اختصاص داده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۶ و از لحاظ ارزش ۱۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات اصفهان در ادامه تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تشریفات واردات از طریق گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه ۶۵ هزار تن و به ارزش ۲۵۵ میلیون دلار و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۶۲ و از لحاظ ارزش ۲۸ درصد رشد داشته است.

کوهستانی اضافه کرد: در این مدت واردات گمرک اختصاصی ذوب‌آهن ۲۲ هزار تن و به ارزش ۳۰ میلیون دلار بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۳۰ درصد و از لحاظ ارزش ۷۱ درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین‌آلات خطوط تولید، اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی برشمرد و بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، ۱۹۴ میلیون دلار ماشین‌آلات و دستگاه‌های مکانیکی با سهم ۲۵ درصد، ۱۱۵ میلیون دلار ماشین‌آلات برقی با سهم ۱۵ درصد، ۱۱۴ میلیون دلار چدن و آهن و فولاد با سهم ۱۵ درصد، الیاف سنتینک ۱۹ میلیون دلار با سهم سه درصد و مواد پلاستیکی ۱۸ میلیون دلار با سهم دو درصد از طریق گمرکات استان ترخیص شده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان درباره مهم‌ترین کشورهای مبدا واردات به گمرکات استان تصریح کرد: طی این مدت امارات متحده عربی ۱۸۲ میلیون دلار با ۱۵ درصد رشد، چین ۱۱۹ میلیون دلار با ۲۵ درصد کاهش، ترکیه ۱۱۷ میلیون دلار با ۱۰ درصد رشد، کره جنوبی ۵۱ میلیون دلار با ۷۵ درصد رشد و آلمان ۴۳ میلیون دلار با ۵۶ درصد کاهش، مبدا واردات کالا به مقصد گمرکات استان اصفهان بوده‌اند.

کوهستانی، میزان درآمد گمرکات استان اصفهان را ۲۹ هزار و ۷۲۶ میلیارد ریال برشمرد و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ درآمد گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲۶ درصد رشد داشته است.

کد خبر 651012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.