زلنسکی، همتای چینی خود را به اوکراین دعوت کرد

رئیس‌جمهور اوکراین گفت که آماده گفت‌وگو با همتای چینی خود است و او را برای سفر به کشورش دعوت کرد.

به گزارش ایمنا، ولودیمیر زلنسکی طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی اظهار کرد که شکست در نبرد «باخموت» عواقب وخیمی برای اوکراین در پی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، زلنسکی که با خبرگزاری آسوشیتدپرس مصاحبه می‌کرد، در ادامه افزود که آماده گفت‌وگو با شیء جین پینگ، همتای چینی خود است و او را برای سفر به اوکراین دعوت می‌کند.

این اظهارات رئیس‌جمهور اوکراین در حالی است که وزارت خارجه چین در سالروز آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، طرح دوازده‌بندی خود را برای نحوه پایان دادن به جنگ و درگیری‌ها در اوکراین منتشر کرد.

وانگ یی، مدیر دفتر مرکزی وزارت خارجه چین نیز در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ یادآور شد که در مسئله اوکراین، موضع پکن در حمایت از مذاکرات صلح خلاصه می‌شود. پکن متنی را در مورد موضع خود در مورد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین ارائه کرده است و حامی صلح و گفت‌وگو خواهد بود.

اگرچه دولت چین تاکنون به صورت رسمی و آشکارا از عملیات نظامی روسیه در اوکراین دفاع نکرده و آن را محکوم نیز نکرده است، لی ژانشو، رئیس پارلمان چین (کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین) نوزدهم شهریورماه با سفر به مسکو و در دیدار با رؤسای فراکسیون‌های دومای دولتی روسیه تأکید کرد چین کاملاً همه اقدامات روسیه در اوکراین برای محافظت از منافعش را درک و از این اقدامات حمایت می‌کند.

منبع: مهر

کد خبر 650948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.