مشکلات اقتصادی، ریشه در مصرف‌گرایی رژیم سابق دارد

فرماندار شهرستان جرقویه گفت: اقتصاد در بین مسائل کشور اولویت مهم‌تری دارد و همان‌طور که بارها بر این موضوع تاکید شده، اقتصاد کشور دچار بیماری‌های مزمن است و این مشکلات ریشه در مصرف‌گرایی و فرهنگ رژیم قبل داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن ریاحی در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان جرقویه ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: مردم شهرستان جرقویه، مردمانی دین‌دار هستند و در تمام عرصه‌های انقلاب حضور پایداری داشته‌اند.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ نیز در راستای شعارهای ۱۵ سال گذشته، پیرامون مسائل اقتصادی جامعه مطرح و مشخص شده است، در تمام این سال‌ها همواره شعار سال بر محوریت اقتصاد قرار داشت و امسال نیز رشد تولید و مهار تورم به عنوان شعار ۱۴۰۲ تعیین شده است.

فرماندار شهرستان جرقویه ادامه داد: متأسفانه یکی از مسائلی که طی چند سال گذشته به کشور ضربه وارد کرده و کم‌کاری‌هایی در این زمینه صورت گرفته، مسائل اقتصادی است.

وی تاکید کرد: دشمن نمی‌تواند از هیچ بُعدی به جمهوری اسلامی ایران آسیب وارد کند، اما در بحث اقتصادی که به شدت مورد توجه رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) قرار گرفته است، تهدیدهایی از سوی دشمن وجود دارد که ضربه‌هایی را به انقلاب وارد می‌کند.

ریاحی افزود: در مشکلات اقتصادی اگر تدابیر کافی صورت نگیرد و راه‌حلی یافت نشود، به مرور زمان با مشکل مواجه خواهیم شد؛ بنابراین امیدواریم که با تدابیر رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و درایت مسئولان بتوانیم شرایط را برای مقابله با این تهدید فراهم کنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) گفت: با توجه به سخنان ایشان ما در دو حوزه عدالت اجتماعی و اقتصاد با مشکلاتی مواجه هستیم و باید به سرعت برای این حوزه تدابیری اندیشیده شود.

فرماندار شهرستان جرقویه ادامه داد: شعار سال طی ۱۵ سال گذشته بر مباحث اقتصادی تاکید داشته است، چرا که اقتصاد به معیشت جامعه اشاره دارد و جزو مسائل اصلی کشور است و باید برای آن تدابیر کافی اندیشیده شود.

وی تاکید کرد: در واقع اقتصاد در بین مسائل کشور اولویت مهم‌تری دارد و همان‌طور که بارها بر این موضوع تاکید شده، اقتصاد کشور دچار بیماری‌های مزمن است و این مشکلات ریشه در مصرف‌گرایی و فرهنگ رژیم قبل داشته است.

ریاحی تصریح کرد: مسائلی مانند وابستگی به نفت، مصرف‌گرایی، زندگی تجملاتی و سبک زندگی رژیم قبل مسائلی است که به مرور مشکل ایجاد کرده است و امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم شعار سال را در تمام ابعاد جامعه محقق کنیم.

وی با اشاره به مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جرقویه گفت: یکی از برنامه‌های جلسه شورای اداری، تکریم حجت‌الاسلام خلیل کوهگرد است که به عنوان سرپرست اداره تبلیغات شهرستان فعالیت داشته است و در این مدت از کمک وی استفاده می‌کردیم.

وی ادامه داد: در سازمان تبلیغات اسلامی همواره مأموریت‌های بسیار مهمی در عرصه‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی وجود دارد و گسترش و غنی‌سازی این فرهنگ جزو وظایف این سازمان است.

ریاحی افزود: امیدواریم که بتوانیم در این زمینه با همکاری سایر اعضای شورای اداری شهرستان جرقویه و مسئولان فعال در این حوزه بتوانیم مأموریت‌های مختلف را پشت سر بگذاریم و شهرستان هر روز پیشرفته‌تر شود و محرومیت‌هایی که در گذشته شاهد آن بودیم، هرچه سریع‌تر رفع شود.

کد خبر 650937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.